بررسی و آنالیز تمامی فنون اجراء شده آزادکاران در جام تختی توسط گروه تحقیق
کشتی شوشتر
wrestlingshoushtar

 

 

 

آنالیز عملکرد کشتی‌گیران آزادکار در رقابتهای بین المللی جام تختی مرحله دوم انتخابی تیم ملی کشتی آزاد، توسط گروه تحقیق و آنالیز انجام شد.

دکتر صادق محبوبی مشاور حوزه مدیریت تیمهای ملی و امور فنی و همکارانش به صورت دقیق رقابتهای بین المللی کشتی آزاد جام تختی در تهران را زیر نظر داشته و عملکرد تمامی کشتی گیران در این رقابتها را آنالیز کردند.

کار آنالیز آزادکاران به تازگی به پایان رسیده است و این مطالب جامع حاوی تمامی مطالب در مورد عملکرد تک تک آزادکاران در این مسابقات است.

بر این اساس، طبق این تحقیق در خم گیری های انجام شده از مجموع 69 خم گیری، 62 مورد به نتیجه رسیده است و تنها کشتی گیران  در 7 مورد موفق نگردیده اند، امتیاز به دست بیاورند. این نشان می دهد که خم گیری در مسابقه زیاد بوده است و باید بیشتر روی آن کار گردد.

همچنین در مجموع این رقابتها 876 فن به اجراء گذاشته شد که آزادکاران در مجموع 842 امتیاز کسب کردند. از این امتیازات 80 امتیاز در خاک، 85 امتیاز در سرپا و 519 امتیاز در زیرگیری به دست آمده است. به این ترتیب آزادکاران در این رقابتها امتیازات خود را به ترتیب 41 درصد در زیرگیری، 21 درصد در خاک، 11 درصد در فنون متفرقه و 10 درصد در فنون سرپا کسب کردند.

در مجموع زیرگیری های انجام شده 252 زیرگیری بدون امتیاز و 267 مورد با امتیاز بوده است که 23 درصد یک امتیازی، 5 درصد دو امتیازی و بقیه سه امتیازی بوده است.

بیشترین زیرگیری در این رقابتها در وزن 55 کیلوگرم، بیشترین یک امتیازی در وزن 66 کیلوگرم، بیشترین دو امتیازی در 55 و 60 کیلوگرم و بیشترین سه امتیازی در وزن 60 کیلوگرم انجام شده است.

در فنون خاک اجراء شده در این مسابقات سه فن فیتیله پیچ، بارانداز و کنده کشی در اولویت خاک بوده است. در وزن 55 کیلوگرم بیشترین اجراء و پوئن در خاک بوده و در 96 کیلوگرم نیز کمترین امتیاز به دست آمده است.

این تحقیق همچنین نشان می دهد که کشتی گیران در تایم دوم نسبت به تایم اول امتیاز بیشتری به دست آورده‌اند.

دکتر صادق محبوبی و همکارانش عملکرد تمامی کشتی گیران در این رقابتها شامل نوع کشتی و تعداد اجراء فن را نیز به دست آورده اند و با کار انجام شده بازدهی تمامی آزادکاران حاضر در این رقابتها مشخص است.

سی و دومین دوره رقابتهای بین المللی کشتی آزاد جام تختی روزهای 19 تا 21 اسفندماه و به عنوان مرحله دوم انتخابی تیم ملی کشتی آزاد برای شرکت در رقابتهای المپیک برگزار شد.

دکتر صادق محبوبی، رضا مودبی، ایوب عیسی زاده، مهدی رضا‌پور و عباسعلی محمد نژاد اعضای گروه تحقیق این رقابتهای بین المللی بوده‌اند که در سالهای اخیر مسابقات مختلفی را مورد آنالیز قرار داده‌اند



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط کورش شیرازی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 27
بازدید ماه : 501
بازدید کل : 106979
تعداد مطالب : 547
تعداد نظرات : 77
تعداد آنلاین : 1


<-PollName->

<-PollItems->


Up Page