ورزش بي‌خوابي را کاهش مي‌دهد
کشتی شوشتر
wrestlingshoushtar

 

پايگاه اينترنتي Science daily در اين باره نوشته است: ورزش‌هاي هوازي متعادل يا ورزش‌هاي استقامتي متعادل مي‌توانند از ميزان اضطراب کم کنند و کيفيت خواب را بالا ببرند، اين نوع ورزش‌ها براي مقابله با بي‌خوابي مناسب‌اند. تحقيقاتي در اين زمينه انجام شده است که توسط گيسل پاسوس استاد دانشگاه فدرال برزيل مديريت شد.

اين تحقيقات بر روي 36 بيمار مبتلا به بي‌خوابي صورت گرفت و نتايج آن نشان داد که ورزش باعث کاهش بي‌خوابي مي‌شود و دفعات پريدن از خواب را کم مي‌کند. با انجام ورزش‌هاي هوازي 37% به زمان خواب اين افراد اضافه شد و 7% از ميزان اضطراب در اين افراد کم شد.

پاسوس مي‌گويد: « يافته‌ها نشان مي‌دهد که راه‌هايي براي کم کردن نشانه‌هاي بي‌خوابي وجود دارد که بدون مصرف دارو قابل استفاده‌اند. اين تحقيقات اولين مطالعات درباره تاثير ورزش بر بي‌خوابي بود و هدف آن بالا بردن کيفيت زندگي افراد و کم کردن اختلالات خواب بود.»

بي‌خوابي عارضه‌اي است که به دليل آن، فرد دچار اختلالات در خواب مي‌شود. افراد مبتلا به اين مشکل به سختي به خواب مي‌روند و خيلي زود از خواب بيدار مي‌شوند. حدود 30 درصد افراد بزرگسال نشانه‌هايي از بي‌خوابي دارند و اين مشکل در افراد مسن و به خصوص زنان بيشتر ديده مي‌شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط کورش شیرازی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 547
تعداد نظرات : 77
تعداد آنلاین : 1


<-PollName->

<-PollItems->


Up Page