قهرمانان ملی ورزش از سربازی معاف شدند
کشتی شوشتر
wrestlingshoushtar


با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی

قهرمانان ملی ورزش از سربازی معاف شدند


 

نمایندگان مجلس تصویب کردند که قهرمانان بازی‌های المپیک، آسیایی و جام جهانی و همچنین یکی از فرزندان قهرمانان پارالمپیک از خدمت سربازی معاف شوند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز ماده واحده و سه تبصره ذیل طرح اصلاح قانون سرباز قهرمان را با 156 رای موافق، 28 رای مخالف و 16 رای ممتنع از مجموع 235 رای به تصویب رساندند.


در ماده واحده طرح اصلاح قانون سرباز قهرمان، تبصره 4 ماده واحده قانون سرباز قهرمان اصلاح و به عنوان تبصره 6 محسوب می‌شود.


همچنین عبارت سازمان تربیت بدنی در قانون مذکور به عبارت ورزش و جوانان تغییر می‌یابد.


در تبصره چهار این طرح آمده است که قهرمانان بازی‌های المپیک شامل نفرات اول تا سوم و قهرمانان اول و دوم مسابقات قهرمانی جهان و نفرات اول بازی‌های آسیایی در رشته‌های ورزشی تحت پوشش کمیته بین‌المللی المپیک (ioc) و مقام اول تا سوم مسابقات جام جهانی فوتبال، بسکتبال و والیبال و همچنین یکی از فرزندان قهرمانان پارالمپیک جهانی معاف از سربازی با معرفی وزارت ورزش و جوانان و موافقت ستادکل نیروهای مسلح پس از طی دوره آموزش نظامی در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از انجام خدمت دوره ضرورت معاف شود.


تبصره 5 ماده واحده طرح اصلاح قانون سرباز قهرمان نیز مقرر کرده است که کلیه دستگاه‌های اجرایی دولتی می‌توانند علاوه بر مشمولین تبصره 4 این قانون، مقام‌های اول، دوم و سوم بازی‌های آسیایی و مسابقات جهانی را با معرفی وزارت ورزش و جوانان و با رعایت سایر قوانین و مقررات مربوطه به صورت پیمانی جذب و استخدام نمایند.


در تبصره شش این ماده واحده نیز آمده است که آیین‌نامه اجرایی موضوع معافیت سربازان قهرمان مشمول این قانون به پیشنهاد وزارت ورزش و جوانان و با همکاری وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تهیه شود و به تایید ستادکل نیروهای مسلح برسد.


همچنین آیین‌نامه اجرایی موضوع جذب و استخدام قهرمانان مشمول این قانون نیز به پیشنهاد وزارت ورزش و جوانان و با همکاری معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور تهیه می‌شود.


این آیین‌نامه‌ها حداکثر سه ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون به تصویب هیات وزیران می‌رسد.


در حالی تبصره پنج ماده واحده طرح اصلاح قانون سرباز قهرمان در مورد استخدام پیمانی قهرمانان ملی به تصویب مجلس رسید که در متن پیشنهادی آمده بود که مقام‌های اول، دوم و سوم بازی های آسیایی و مسابقات جهانی بدون نیاز به شرکت در آزمون عمومی به صورت پیمانی جذب و استخدام شوند که عبارت "بدون نیاز به شرکت در آزمون عمومی" به دلیل مغایرت با قانون برنامه پنجم توسعه و با رای موافق نمایندگان به این مغایرت حذف گردید.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط کورش شیرازی
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 19
بازدید دیروز : 14
بازدید هفته : 68
بازدید ماه : 870
بازدید کل : 106461
تعداد مطالب : 547
تعداد نظرات : 77
تعداد آنلاین : 1


<-PollName->

<-PollItems->


Up Page