کشتی شوشتر
wrestlingshoushtar
ارسال توسط کورش شیرازی

 

بروز درد ناگهانی در بیمار، دل درد، تهوع و استفراغ، تب و لرز از جمله شایع‌ترین عوارض بروز سنگ کلیه در بدن است. برای درمان این بیماری در طب سنتی و مکمل، شیوه‌های درمانی مختلفی وجود دارد. در برخی موارد با تجویز دارو‌های گیاهی و رژیم غذایی خاص می‌توان رشد سنگ را کنترل کرد و با تخریب آن به کمک داروها در کلیه به مرور آن را از بدن خارج کرد.
 
 
نوشیدنی‌های ضد سنگ کلیه
 

براساس مطالعات و تحقیقات محققان این نکته مشخص شده که مصرف آبلیمو تاثیر زیادی در پیشگیری از ابتلای افراد به سنگ کلیه دارد. به گفته متخصصان مصرف آبلیمو یا ترکیبی از آن با آب از تشکیل سیترات‌های ادراری و بلورهایی که در سیستم ادراری و مجاری ادرار ممکن است تشکیل سنگ کنند، پیشگیری می‌کند همچنین محققان مصرف یک تا ۲ لیوان آب پرتقال را نیز در طول روز برای پیشگیری از بروز سنگ کلیه بسیار موثر دانستند.

 




تاریخ: سه شنبه 2 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط کورش شیرازی

 


 عکس   14 روش بـرای سـوزانـدن 200 کـالـری
اهل ورزش کردن نیستید؟ وقت کافی برای ورزش یا ثبت‌نام در کلاس‌های بدنسازی ندارید؟ آیا می‌دانید برخی از کارهای روزانه بدون آنکه متوجه باشید به کاهش وزن شما کمک می‌کنند؟

 

 این ۱۴ توصیه را که هر کدام از آنها می‌توانند باعث سوزاندن ۲۰۰ کیلوکالری انرژی در روز شوند، امتحان کنید…



ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط کورش شیرازی

 


 عکس   9 تمرین آرام سازی
توضیحات ساده‌ای از تمرین‌های آرام‌سازی، تاثیر زیادی در کاهش استرس دارند….

 

در این تمرین‌ها، عضلات به ترتیب از سر به طرف پا یا برعکس سفت و ۱۰ تا ۱۵ ثانیه در این حالت` نگه داشته می‌شوند و بعد باید به آرامی آنها را شل کرد. این سفت و شل شدن عضلات، تاثیر خوبی در آرامش ذهن دارد.

۱٫

ابتدا به یک مکان خلوت بروید، روی صندلی بنشینید، پشت خود را صاف نگه دارید، کف پاها را روی زمین بگذارید و دست‌ها را روی ران‌ها قرار دهید.

۲٫

ابروها را تا جایی که می‌توانید بالا بکشید و در این حالت نگه دارید و بعد به آ‌هستگی رها کنید.

۳٫

چشم‌هایتان را محکم ببندید و پلک‌ها را روی هم فشار دهید و در این حالت نگه‌دارید. حالا به آهستگی چشم‌ها را باز کنید. زبان خود را مدتی به سقف دهان فشار دهید و بعد آهسته آن را رها کنید. دندان‌های خود را روی هم فشار دهید و فشار را نگه دارید. حالا آن را به آهستگی رها کنید. در صورتی که دندان مصنوعی دارید، این حرکت را انجام ندهید.

۴٫

لب‌هایتان را به هم فشار دهید و چروک کنید. فشار را نگه دارید و آهسته رها کنید.

۵٫

شانه‌های خود را بالا بکشید و سفت نگه دارید و بعد آهسته به حالت اول برگردید.

۶٫

دست چپ را مشت و ساعد را روی بازو خم کنید و محکم فشار دهید و آن را در این حالت نگه دارید. سپس آهسته رهایش کنید. این حرکت را با دست راست نیز انجام دهید. یک نفس عمیق بکشید. ریه‌هایتان را از هوا پر کنید. نفس خود را حبس کنید و به شکم خود فشار بیاورید. مثل اینکه می‌خواهید شکم خود را باد کنید. حالا آهسته نفس خود را بیرون دهید و ریه‌ را کاملا خالی کنید.

۷٫

کتف‌ها را تا جایی که می‌توانید به عقب ببرید. فشار دهید و در این حالت سفت نگه دارید. سپس به آرامی رهایش کنید.

۸٫

پای چپ را صاف نگه دارید. پنجه پا را به بیرون بکشید و در این حالت نگه دارید. بعد آن را به طرف خودتان خم کنید. پا را سفت در این حالت نگه دارید و آهسته آن را زمین بگذارید. این حرکت را با پای راست تکرار کنید.

۹٫

 

زانوی چپ را خم کنید و ران را تا جایی که می‌توانید بالا بیاورید و سفت نگه دارید. سپس به آهستگی پا را زمین بگذارید. این حرکت را با پای راست تکرار کنید.




تاریخ: پنج شنبه 28 ارديبهشت 1391برچسب:آرام سازی , ورزش ,آرامش,,
ارسال توسط کورش شیرازی

آشنایی با پروتئین ها و نقش آنها در بدن پروتئین ها از کربن ، هیدروژن ، اکسیژن و ازت ساخته شده اند . وجود عنصر   ازت در ساختمان پروتئینها عنصری اختصاصی است و تمام ویژگیهای مولکول پروتئین و   اعمال مختلف بدن در حقیقت مدیون وجود عنصر ازت است که در دو دسته چربی ها و   کربوهیدراتها وجود ندارد



ادامه مطلب...
تاریخ: دو شنبه 25 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط کورش شیرازی

 

 

 

آنالیز عملکرد کشتی‌گیران آزادکار در رقابتهای بین المللی جام تختی مرحله دوم انتخابی تیم ملی کشتی آزاد، توسط گروه تحقیق و آنالیز انجام شد.

دکتر صادق محبوبی مشاور حوزه مدیریت تیمهای ملی و امور فنی و همکارانش به صورت دقیق رقابتهای بین المللی کشتی آزاد جام تختی در تهران را زیر نظر داشته و عملکرد تمامی کشتی گیران در این رقابتها را آنالیز کردند.

کار آنالیز آزادکاران به تازگی به پایان رسیده است و این مطالب جامع حاوی تمامی مطالب در مورد عملکرد تک تک آزادکاران در این مسابقات است.

بر این اساس، طبق این تحقیق در خم گیری های انجام شده از مجموع 69 خم گیری، 62 مورد به نتیجه رسیده است و تنها کشتی گیران  در 7 مورد موفق نگردیده اند، امتیاز به دست بیاورند. این نشان می دهد که خم گیری در مسابقه زیاد بوده است و باید بیشتر روی آن کار گردد.

همچنین در مجموع این رقابتها 876 فن به اجراء گذاشته شد که آزادکاران در مجموع 842 امتیاز کسب کردند. از این امتیازات 80 امتیاز در خاک، 85 امتیاز در سرپا و 519 امتیاز در زیرگیری به دست آمده است. به این ترتیب آزادکاران در این رقابتها امتیازات خود را به ترتیب 41 درصد در زیرگیری، 21 درصد در خاک، 11 درصد در فنون متفرقه و 10 درصد در فنون سرپا کسب کردند.

در مجموع زیرگیری های انجام شده 252 زیرگیری بدون امتیاز و 267 مورد با امتیاز بوده است که 23 درصد یک امتیازی، 5 درصد دو امتیازی و بقیه سه امتیازی بوده است.

بیشترین زیرگیری در این رقابتها در وزن 55 کیلوگرم، بیشترین یک امتیازی در وزن 66 کیلوگرم، بیشترین دو امتیازی در 55 و 60 کیلوگرم و بیشترین سه امتیازی در وزن 60 کیلوگرم انجام شده است.

در فنون خاک اجراء شده در این مسابقات سه فن فیتیله پیچ، بارانداز و کنده کشی در اولویت خاک بوده است. در وزن 55 کیلوگرم بیشترین اجراء و پوئن در خاک بوده و در 96 کیلوگرم نیز کمترین امتیاز به دست آمده است.

این تحقیق همچنین نشان می دهد که کشتی گیران در تایم دوم نسبت به تایم اول امتیاز بیشتری به دست آورده‌اند.

دکتر صادق محبوبی و همکارانش عملکرد تمامی کشتی گیران در این رقابتها شامل نوع کشتی و تعداد اجراء فن را نیز به دست آورده اند و با کار انجام شده بازدهی تمامی آزادکاران حاضر در این رقابتها مشخص است.

سی و دومین دوره رقابتهای بین المللی کشتی آزاد جام تختی روزهای 19 تا 21 اسفندماه و به عنوان مرحله دوم انتخابی تیم ملی کشتی آزاد برای شرکت در رقابتهای المپیک برگزار شد.

دکتر صادق محبوبی، رضا مودبی، ایوب عیسی زاده، مهدی رضا‌پور و عباسعلی محمد نژاد اعضای گروه تحقیق این رقابتهای بین المللی بوده‌اند که در سالهای اخیر مسابقات مختلفی را مورد آنالیز قرار داده‌اند




تاریخ: یک شنبه 24 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط کورش شیرازی

 

سيستم هاي تمريني مختلف همواره از اساسي ترين و کليدي ترين مباحثي بوده است که در بحث تمرين و در مباحث ورزشي مطرح بوده و با اين وجود عموم ورزشکاران نيز اطلاعات چندان موثق، کامل و درستي در مورد آنها ندارند.
قبل از پرداختن به اصل مطلب بايد به اين مقدمه اشاره اي بکنيم که ورزش و مخصوصاً ورزش هاي قدرتي و کشتی از جمله تخصصي ترين مقوله هايي هستند که پيشرفت در آنها نيازمند داشتن دانش و تخصصي به واقع بسيار بالاست.
فرايند آموزش که در کشورهاي جهان سوم همانند ايران نيز در بسياري از موارد ناديده گرفته شده و اصولاً در بسياري از موارد اهميتي به آن داده نمي شود در هدايت صحيح فعاليت هاي ورزشي ورزشکاران در سطح کشوري از اهميت بسيار زيادي برخوردار است.
زماني که نظام مربيگري در يک کشور از منابع علمي و به روز دنيا تغذيه نکرده و اصولاً از تاثير آموزش بر پيشرفت هاي بي عارضه و واقعي ورزش هاي قدرتي غفلت شود زمينه براي رشد و شيوع شايعات و روش هاي غير علمي و مهلک همانند مصرف استروئيدها و ديگر مواردي که امرزوه شاهد آن هستيم نيز فراهم مي شود.
در اين مقاله بيشتر در مورد سيستم ها مختلف آزاد سازي انرژي در بدن صحبت خواهيم کرد. داشتن اطلاعات لازم و کافي در مورد اين مسئله و در مورد آناتومي انساني، فيزيولوژي انساني و همچنين در مورد سيستم گردش خون و ديگر مسائل پزشکي ورزشي از بديهي ترين مشخصه ها و نيازهاي يک مربي واقعي است که تحقق يافتن آن در يک کشور نيازمند گسترش تکنيک ها و فنون پيشرفته آموزش بوده و تنها در سايه برنامه ريزي اصولي و طولاني مدت قابل تحقق است.
در شرايطي که سنجش اطلاعات پايه و اوليه در انتخاب فراگيران دوره هاي مربيگري مفهوم و محلي از اعراب نداشته و در کمتر از دو هفته 160 نفر مربي رسمي تريبت شده و تحويل جامعه ورزش کشور داده شده و نظارت و کنترلي نيز بر کار سيستم مربيگري اعمال نشده و نسبت به بازآموزي آنها نيز اقدامي صورت نمي گيرد هيچ انتظاري از ورزش يک کشور نمي توان داشت. در اين شرايط شيوع مصرف غير علمي و کشنده استروئيد، رفتارهاي خطرناک و غلط، شيوع شايعات و باورهاي غلط و صد ها مورد ناهنجاري کشنده و مهلک ديگر نيز قابل پيش بيني خواهد بود.
بر خلاف آنچه که امروزه در ايران مد شده است و عموم ورزشکاران و حتي مردم اعتقاد دارند که سنگين بودن وزنه ها و فشرده بودن جلسات تمريني و پرخوري براي رسيدن و همچنين براي رساندن ورزشکاران به موفقيت هاي ورزشي کافي و وافي به نظر مي رسد بدون نهادينه شدن علوم مختلف در ورزش هاي قدرتي هر فعاليت و هر برنامه ريزي هم که انجام مي شود عملاً چيزي به جز تيري نخواهد بود که در تاريکي رها مي شود.
شايد اين قبيل اقداماتي که بر پايه آگاهي و علم صورت نمي گيرد بتواند در برخي موارد در کوتاه مدت رضايت نسبي ورزشکاران را تامين بکند اما از اين بابت يقين داشته باشيد که ورزش کشور ما تا زماني که بر پايه اصول و روش هاي ديمي و سنتي اداره مي شود در سطح جهاني حرفي براي گفتن نخواهيم داشت و در طولاني مدت نيز از گزند عوارض کشنده و مصدوميت هاي آزار دهنده سايه شوم تجويزهاي ديمي و غير اصولي بر ورزش و جامعه ورزشي کشور در امان نخواهيم بود.
بگذريم! در حقيقت مي توان گفت که اصلي ترين منبع انرژي براي سلول هاي عضلاني و حتي براي ديگر سلول هاي بدن ترکيبي است که شما و ما آن را به نام atp مي شناسيم. آدنوزيون تري فسفات که به اختصار atp نيز خوانده مي شود در اصل روشي بيوشيميايي براي بدن است تا بدن انرژي مورد نياز خود را ذخيره و در مواقع لزوم آن را آزاد کند.
فرايندي که در طي آن atp به انرژي تبديل مي شود فرايند بسيار پيجيده اي است که پرداختن به آن مجال و فرصتي بيش از يک مقاله را طلب مي کند اما با اين وجود در اين مختصر فرصتي که داريم به نکاتي مهم در اين رابطه اشاره مي کنيم:
از نقطه نظر شيمي atp را مي توان متشکل از آدنين نوکلوئيدهايي دانست که به سه اتم فسفر متصل شده اند.
·انرژي بسيار زيادي در اتصال اين گروه با فسفر سوم وجود دارد که بدن آدمي مي تواند با آزاد کردن آن، انرژي مورد نياز خود را تامين کند.
·زماني که سلولي نياز به انرژي داشته باشد فسفر سومي که با اين گروه پيوند برقرار کرده است مي تواند از آن جدا شود. انرژي بسيار زياد حاصل شده از اين واکنش انرژي زا نيز نياز بدن به انرژي را برطرف مي کند. در اين بين نيز ماده اي موسوم به adp يا آدنوزيون دي فسفات حاصل مي شود.
·اين در حالي است که در برخي موارد فسفر دوم نيز از اين گروه جدا مي شود. در اين حالت ماده حاصل را به اصطلاح آدنوزيون مونو فسفات مي نامند. اين ماده به اختصار amp ناميده مي شود.
·زماني که انرژي موجود در داخل بدن و انرژي موجود در داخل سلول ها بيش از نياز بدن باشد سلول ها انرژي زايد خود را با تبديل کردن آدنوزيون دي فسفات به مولکول هاي آدنوزيون تري فسفات براي روز مبادا ذخيره مي کنند.
·عضلات براي رسيدن به انقباض کامل همانند آنچه که در فيگور گرفتن و همچنين در بلند کردن وزنه هاي سنگين با آن درگير مي شوند نياز به استفاده از مولکول هاي atp دارند. زماني که مدت زمان و همچنين شدت فعاليت هاي عضلاني نيز افزايش پيدا مي کند ميزان نياز بدن و سلول هاي عضلاني به مولکول هاي atp نيز افزايش مي يابد. با افزايش ميزان استفاده بدن از اين مولکول هاي احياي اين ذخاير نيز بايد مد نظر قرار بگيرد.
·به دليل اينکه مولکول هاي atp براي بدن از اهميت ويژه اي برخوردار هستند بدن راهکارهاي مختلفي براي احياي ذخاير مصرف شده آن را در اختيار دارد. روش هاي مختلف استفاده بدن از اين مولکول را به اصطلاح سيستم مي نامند.
·سيستم فسفاژن
·سيستم گليکوژن-اسيد لاکتيک که در اصطلاح سيستم اسيد لاکتيک نيز خوانده مي شود.
·سيستم هوازي
سيستم فسفاژن
سلول هاي عضلاني به طور طبيعي در درون خود مقادير قابل توجهي از مولکول هاي atp را دارند که اين انباشته و اين ذخيره در موقع لزوم مي تواند جوابگوي نيازهاي آني و فوري اين سلول ها به انرژي باشد.
البته يادآوري اين مهم نيز ضروري است که ذخاير atp موجود در درون سلول هاي عضلاني تنها به اندازه اي است که براي چند لحظه جوابگوي نياز اين سلول ها به انرژي باشد. سلول هاي عضلاني براي احياي ذخاير تهي شده atp موجود در درون خود نياز به دريافت ماده اي موسوم به کراتين فسفات دارند. گروه هاي فسفات موجود در ترکيب کراتين فسفات به واسطه عملکرد آنزيمي موسوم به کراتين کيناز از آن جدا شده و منجر به تبديل شدن adp عاري از انرژي به atp سرشار از انرژي مي شود. در اين نقطه است که ارزش و اهميت واقعي مکمل هاي حاوي کراتين براي احياي ذخاير تهي شده انرژي سلول ها و مخصوصاً سلول هاي عضلاني بيش از پيش مشخص مي شود.
سلول هاي بدن آدمي و مخصوصاً سلول هاي عضلاني براي جبران انرژي از دست رفته و براي تامين انرژي لازم براي فعاليت هاي بدني شديد و کوتاه مدت خود atp هاي موجود در دورن خود را به adp تبديل مي کنند و با آزاد کردن انرژي ناشي از اين فرايند انرژي زا نياز خود به انرژي را تامين مي کنند.
در اين ميان کراتين فسفات نيز در برگشت دادن اين واکنش و در احياء ذخاير atp موجود در درون سلول هاي عضلاني حداکثر سعي و کوشش خود را مي کند. با افزايش يافتن مدت زمان کارکرد و فعاليت سلول هاي عضلاني ذخاير کراتين فسفات موجود در درون اين سلول هاي نيز کم کم رو به کاهش مي رود.
به اين سيستم که در اين مقاله به ساده ترين زبان ممکن به خصوصيات و ويژگي هاي آن اشاره اي کوتاه داشتم سيستم فسفاژن اطلاق مي شود. اين سيستم انرژي مورد نياز سلول هاي عضلاني در مورد فعاليت هاي شديد و آني را فراهم مي کند اما اين در حالي است که اين سيستم پاسخگوي نياز سلول ها براي بيش از 8 الي 10 ثانيه نخواهد بود.
فعاليت هاي ورزشي همانند دوهاي صد متر، پرتاپ وزنه و ديسک، وزنه برداري يک ضرب و دو ضرب و ديگر فعاليت هاي شديد بدني که در مدت زماني کمتر از 10 ثانيه انجام مي شود در اين سيستم آزاد سازي انرژي قرار دارند.
با طولاني تر شدن مدت زمان فعاليت هاي بدني فرد، بدن نيز از اين سيستم نا اميد شده و سيستم ديگر را به مرحله اجرا مي گذارد.
سيستم گليکوژن _ اسيد لاکتيک
سلول هاي عضلاني علاوه بر ذخاير atp که از آنها نام برده شد ذخاير نسبتاً زيادتري از کربوهيدرات هاي پيچيده و از جنس گليکوژن را نيز در خود دارند. گليکوژن نيز زنجيره اي از مولکول هاي گلوکوز است. سلول هاي عضلاني گليکوژن را به اجزاي سازنده آنها يعني گلوکوز تبديل مي کنند. سپس سلول هاي عضلاني از سيستم بي هوازي براي توليد مولکول هاي atp استفاده مي کنند. محصول فرعي اين سلسله از واکنش ها نيز اسيد لاکتيک است که معرف حضور ورزشکاران رشته هاي قدرتي هست.
پروسه اي که در اين سيستم طي مي شود تقريبا از 12 واکنش شيميايي مختلف تشکيل شده است. به عبارت ساده تر مي توان گفت که در اين سيستم آزاد سازي انرژي از گلوکوز تا توليد شدن atp بايد 12 واکنش پيچيده شيميايي انجام شود. بنابراين ناگفته پيداست که سرعت عمل اين سيستم در قياس با سيستم ياد شده قبلي کند تر خواهد بود. اما با اين وجود اين سيستم در قياس با سيستم هوازي از سرعت بالاتري برخوردار بوده و انرژي لازم براي فعاليت هاي در حدود 90 ثانيه اي ورزشکاران را تامين مي کند. اين سيستم نيازي به وجود اکسيژن ندارد.
به دليل اينکه در اين سيستم آزاد سازي انرژي علاوه بر مولکول هاي atp مقادير قابل توجهي اسيد لاکتيک نيز توليد مي شود اين سيستم همواره با محدوديت هايي همراه بوده است. اين اسيد همان ماده اي است که موجب احساس درد و آزار سلولي در عضلات شما مي شود. اسيد لاکتيک توليد شده در عضلات موجب بروز احساس درد و خستگي و کوفتگي عضلاني در عضلات مورد تمرين ورزشکاران شده و آنها را از پرداختن به تمرين در جلسات بعدي بر روي اين عضلات باز مي دارد.
همانگونه که خود نيز با تجزيه و تحليل اطلاعات ارائه شده در پارارگراف هاي بالا مي توانيد به اين مهم برسيد تمرين با وزنه و اصولاً برنامه هاي تمريني پرورش اندام را مي توان در محدوده اين سيستم آزاد سازي انرژي دانست.
سيستم هوازي
در صورتي که طول فعاليت بدني شما از 2 دقيقه ***** کند سيستم هوشمند بدن به اين نتيجه منطقي مي رسد که براي تامين انرژي مورد نياز براي انجام اين قبيل فعالت ها بايد وارد سيستم آزاد سازي هوازي شود. اين سيستم به اين دليل هوازي ناميده مي شود که اصولاً وجود اکسيژن براي به مرحله اجرا در آمدن آن ضروري و الزامي است.
تنها در شرايطي که اکسيژن در محيط وجود داشته باشد گلوکز به طور کامل سوخته و توليد انرژي مي کند. در اين واکنش انرژي زا و در جريان فرايندي که به سيستم تنفس هوازي نيز شهرت پيدا کرده است گلوکوز تجزيه شده و تبديل به دي اکسيد کربن و آب مي شود. آب حاصل از اين واکنش به مصرف بدن رسيده و دي اکسيد کربن حاصل نيز به راحتي و بدون اينکه همانند اسيد لاکتيک دردسري را براي بدن و سيستم هاي حياتي آن ايجاد کند ار طريق تنفس ششي از بدن آدمي دفع مي شود و در اين بين نيز انرژي در خور توجه آزاد شده از اين واکنش هم به مصرف تهيه انرژي لازم براي انقباضات عضلاني مي رسد.
بدن آدمي گلوکوز لازم براي اين کار را از منابع گوناگون به دست مي آورد:
·گلوکوز به جا مانده از سيستم اسيد لاکتيک در عضلات يکي از مهم ترين منابعي است که بدن براي تامين گلوکوز مورد نياز خود به آن مراجعه مي کند.
·بدن همچنين با تبديل کردن گليکوژن موجود در کبد به گلوکز، مواد خام مورد نياز براي سيستم هوازي را تامين مي کند. سلول هاي عضلاني نيز گلوکوز آزاد شده در کبد را از طريق دستگاه گردش خون دريافت مي کنند.
·بدن همچنين گلوکوز وارد شده به بدن از طريق تغذيه و گلوکوز جذب شده از روده ها را به مصرف توليد انرژي مي رساند. شلول هاي عضلاني اين گلوکوز را نيز از طريق گردش خون دريافت مي کند.
سيستم هوازي همچنين از اسيد هاي چرب و از چربي هاي زايد ذخيره شدن در بدن نيز استفاده کرده و توليد atp مي کند. در شرايط بحراني همانند گرسنگي ها و در ايام ماه مبارک رمضان که مسلمانان ساعات طولاني از سحر تا افطار را بدون غذا و آب سپري مي کنند پروتئين موجود در عضلات نيز مي تواند به اسيد آمينه تبديل شده و براي تبديل شدن به atp در اختيار بدن قرار داده شود.
سيستم تنفس هوازي قندها را به عنوان اولين گزينه مصرف کرده و سپس به بافت هاي چربي حمله کرده و در نهايت و در صورت موجود نبودن مقادير کافي از اين دو درشت مغذي به سراغ پروتئين هاي موجود در بافت هاي عضلاني رفته و آنها را تجزيه مي کند.
مطالب ارائه شده در اين مقاله و در ديگر مقالاتي که در اين نشريه تقديم حضور خوانندگان مي شود نه براي پر کردن صفحات که با وسواس تمام از منابع به روز اينترنتي انتخاب شده و پس از ترجمه و بازبيني دقيق براي استفاده هاي عملي ورزشکاران و مربيان کشور تقديم حضور خوانندگان مي شود. در صورتي که مطالب را به دقت مطالعه کرده باشيد حتما شما نيز به اين مهم رسيده ايد که براي رسيدن به اهداف مشخصي و متفاوتي که هر کسي از پرداختن به تمرينات ورزشي دنبال مي کند بايد برنامه ريزي تمريني مناسبي که در محدوده يکي از اين سه سيستم آزاد سازي انرژي در بدن بوده و يا تلفيقي از آنها باشد را مد نظر داشت. با رد دست داشتن اين اطلاعات به راحتي مي توان به اين نتيجه منطقي و معقول رسيد کساني که با تجويز تمرينات با وزنه که در سيستم اسيد لاکتيک نيز عمل مي کند قصد تشديد فرايند چربي سوزي و قصد رساندن افراد به تناسب اندام حاصل از حذف چربي هاي زايد از بدن را دارند تا چه اندازه در اشتباه اند و کساني هم با پرداختن به اين قبيل تمريناتي که اصولاً ارتباطي با سوزاندن چربي ها در بدن ندارد قصد کم کردن از حجم چربي هاي زايد انباشته شده در اطراف کمر و **** خود را دارند عملاً آب در هاون مي کوبند!
تمريناتي کعه به قصد تشديد فرايند چربي سوزي تجويز و يا انجام مي شوند بايد در سيستم هوازي برنامه ريزي شود. همانگونه که در مقاله مطالعه کرديد انجام چنين تمريناتي بايد بيش از 90 ثانيه به طول بيانجامد تا بدن در مجاورت اکسيژني که از راه تنفس مي گيرد چربي هاي زايد بدن را سوزانده و تبديل به انرژي کند. البته ذکر اين نکته نيز خالي از لطف نيست که به همراه چنين تمريناتي بايد از رژيم هاي غذايي کم قند و کم چربي نيز استفاده کرد.
به طور کل مي توان گفت که کامل ترين شکل آزاد سازي انرژي همين سيستم هوازي است به طوري راندمان و بازده بسيار بالايي داشته و کارايي مطلوب تري نيز در قياس با دو سيستم ديگر داشته است. اين سيستم اگر چه در قياس با دو سيستم ديگر با سرعت کند تري عمل مي کند اما محصولات فرعي ناشي از آن همانند اسيد لاکتيکي که در سيستم دوم آزاد مي شود براي بدن سمي نمي باشد.
همانگونه که گفته شد مربي واقعي ورزشي بايد از سيستم هاي آزاد سازي انرژي و از مزايا و همين طور هم از معايب و از مواد اوليه اي که هر يک از سيستم ها مصرف کرده و همين طور هم از محصولات فرعي هر کدام از آنها اطلاعات کامل را داشته باشد. در صورتي که مربي از اين سيستم ها آگاهي و اطلاعات کافي نداشته باشد و تمرينات متناسب با هر يک از اين سيستم ها را نيز نتواند با مهارت برنامه ريزي کند در هدايت کردن ورزشکاران به سمت پيشرفت هاي ورزشي و در رساندن آنها به مقصود خود اعم از تشديد فرايند چربي سوزي و تشديد فرايند عضله سازي نيز عملاً موفقيتي نخواهد داشت.

 

منبع : بولتین




تاریخ: چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط کورش شیرازی

وقتی دائم این توصیه را می‌شنویم که ویتامین‌ها تاثیر مهمی در کاهش احتمال بروز سرطان‌ها و سایر بیماری‌ها دارند به فکر می‌افتیم که این املاح ضروری را به بدن خود برسانیم، اما سوال این است که کدام ویتامین در این زمینه بیشتر به ما کمک می‌کند؟

به گزارش ایسنا، سایت اینترنتی ارگانیک مقاله‌ای را با هدف کمک به انتخاب بهترین گزینه‌ها منتشر کرده است.

در این مقاله به هشت نکته کاربردی اشاره شده که هنگام انتخاب مولتی ویتامین مناسب خودتان می‌توانید از این نکات کمک بگیرید. این دستورالعمل‌ها عبارتند از:

1-‌ از ویتامین‌هایی استفاده کنید که برچسب شرکت‌های تولیدکننده مطمئن را دارند به این ترتیب اطمینان خواهید داشت که محصول مربوطه واقعا حاوی همان مواد و ترکیباتی است که روی برچسب آن چاپ شده است.

2- سن، جنسیت و شرایط جسمی خود را همواره در نظر بگیرید و مولتی ویتامینی را انتخاب کنید که فرمول آن مخصوص شرایط شایسته شده باشد.

3- اگر محصول مورد نظر تاریخ انقضا ندارد از خرید آن خودداری کنید. حتی مولتی ویتامین‌ها هم باید تازه باشند تا خواص خود را حفظ کنند.

4- هیچ ریزمغذی به تنهایی عمل نمی‌کند یعنی برای تاثیرگذاری و عملکرد مناسب نیازمند وجود ریزمغذی‌ها و املاح دیگر است. بنابراین در جستجوی طیفی گسترده از ویتامین‌ها، املاح معدنی، آنزیم‌ها، اسید آمینه‌ها و آنتی اکسیدان‌ها باشید.

5- از مکمل‌هایی استفاده کنید که فاقد هرنوع ماده اعتیادآور مثل قند، نشاسته، گلوتن یا رنگ‌ها و طعم دهنده‌های مصنوعی باشند.

6- املاح معدنی را انتخاب کنید که فرآیند «Chelation» را پشت سر گذاشته باشند. این فرآیند در واقع اسیدهای چرب یا اسید آمینه‌ها را به املاح پیوند می‌زند و به جذب آنها در بدن کمک می‌کند.

7- اگر گیاهخوار هستید در خرید محصول مورد نظر خود دقت کنید. چون بسیاری از محصولات حاوی روغن‌های ماهی یا ماده حاصل از گوشت یا ماکیان هستند.

8- بالاخره اینکه از یک مولتی ویتامین استفاده کنید که از مواد ارگانیک تهیه شده باشد. مولتی ویتامین ارگانیک عاری از مواد شیمیایی مصنوعی، آفت‌کش‌ها، هورمون‌های رشد و آنتی بیوتیک‌ها است که پرهیز از تمام آنها حائز اهمیت است.
 

منبع : بولتین




تاریخ: چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391برچسب:,
ارسال توسط کورش شیرازی

بهترین ویتامین ها برای بدنسازان

ویتامین هایی که محلول در آب باشند (به استثنای ویتامین C) به طور کلی از ویتامین های B و B کمپلکس تشکیل شده اند که عبارتند از: تیامین (B1)، ریبوفلاوین (B2)، نیاسین (B3)، پیریدوکسین (B6)، فولات، کوبالامین (B12)، بیوتین و اسید پانتوتنیک. ازآنجا که این ویتامین ها محلول در آب هستند و درنتیجه سخت وارد بافت های چربی می شوند، در بدن ذخیره نمی شوند و مقدار اضافی آن از بدن خارج می شود. این یعنی معمولاً مشکل مسمومیت پیش نمی آید و این ویتامین ها باید به طور پیوسته در رژیم غذایی بدنسازان وجود داشته باشد.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 6 ارديبهشت 1391برچسب:بدنسازی ,کشتی ,ویتامین ها,شوشتر,رژیم,هموگلوبین,
ارسال توسط کورش شیرازی
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 23
بازدید ماه : 497
بازدید کل : 106975
تعداد مطالب : 547
تعداد نظرات : 77
تعداد آنلاین : 1


<-PollName->

<-PollItems->


Up Page