کشتی شوشتر
wrestlingshoushtar

" کمی بیاندیشیم "

iran-stars.com

 



ادامه مطلب...
تاریخ: یک شنبه 25 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط کورش شیرازی

گروه خونی‌ات را بگو تا سلامت‌ات را بگویم:

iran-stars.com

 

شايد اين سوال مهم براي شما هم پيش آمده باشد كه چرا برخي افراد دستگاه ايمني و گوارش قوي‌تري دارند و برخي ديگر نه؟ چرا برخي مي‌توانند به راحتي گوشت يا شير را هضم كنند اما گروهي ديگر در هضم اين مواد غذايي دچار مشكل مي‌شوند؟ آيا مي‌دانستيد اين مشكلات تا حدي به گروه خوني شما وابسته است؟ افراد به دلايل گوناگون از هم متمايز مي‌شوند و يكي از اين تمايز‌ها در گروه‌ خوني آن‌هاست. به عنوان مثال فردي كه گروه خوني A+ دارد نمي‌تواند از فردي كه گروه خوني B- دارد خون دريافت كند زيرا بدنش به شدت واكنش نشان مي‌دهد. در مورد مواد غذايي نيز همين مساله وجود دارد يعني برخي مواد غذايي كه بدن برخي افراد به خوبي مي‌پذيرد با دستگاه گوارش برخي ديگر سازگار نيست. هرچند دستگاه گوارش قدرت سازگاري بالايي دارد اما اگر بدانيد چه موادغذايي با بدن شما سازگارتر است نيازي نيست بي‌دليل دستگاه گوارش خود یا فرزندتان را خسته كنيد.


منبع : ایران استارز



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 21 تير 1391برچسب:گروه خونی,سلامتی,ورزش,کشتی,شوشتر,
ارسال توسط کورش شیرازی

امگا ۳ در چه خوراکی هایی وجود دارد؟


 

امگا ۳ به عنوان یکی از کلیدهای دست یابی به سلامتی شناخته می‌شود. اما این امگا ۳ به چه دردی می‌خورد؟

امگا ۳… از چند سال پیش، این کلمه مجله ها و بسته بندی برخی محصولات غذایی ما را به تصرف خود درآورده است.



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 20 تير 1391برچسب:امگا3, شوشتر ,آموزشی,کشتی ,سلامتی,سکته قلبی,,
ارسال توسط کورش شیرازی

 عکس   10 راهکار تغذیه‌ای برای کاهش کلسترول خون   کارامد

 

بدون شک شما هم بارها و بارها شنیده‌اید که بیماری‌های قلبی مهم‌ترین دلیل مرگ و میر انسان‌هاست. در واقع قلب بهترین گنجینه‌ی هر انسانی است که باید مراقبش بود.

متخصصان معتقدند که با مصرف مواد غذایی مناسب، ورزش و مراقبت از سلامت خود می‌توان خطر مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی را تا ۸۰درصد کاهش داد. در این مقاله با ۱۰ روش مقابله با این بیماری‌ها آشنایتان خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

 

هر روزتان را با آب پرتقال شروع کنید

از آب پرتقال‌های غنی شده با استرول‌های گیاهی استفاده کنید. کافی است در خرید آب پرتقال به برچسب آن دقت کنید تا حاوی استرول‌های گیاهی باشد.

محققان دانشگاه کالیفرنیا روی ۷۲ داوطلب زن و مردی که کلسترول خونشان بالا بود مطالعاتی انجام دادند.

در این پژوهش به داوطلب‌ها، آب پرتقال غنی شده با استرول‌های گیاهی و یا آب پرتقال معمولی داده شد.

بعد از انجام آزمایشات مشخص شد میزان کلسترول افرادی که آبمیوه‌های غنی شده مصرف کرده بودند به میزان ۷ درصد و همچنین میزان کلسترول بد یا همان LDL آن‌ها به میزان ۱۳ درصد کاهش یافته است.

در این پژوهش میزان کلسترول افرادی که آب پرتقال طبیعی مصرف کرده بودند هیچ تغییر چشمگیری نشان نمی‌داد. البته این امکان هم وجود دارد که این افراد به اندازه‌ی کافی از این آب میوه ننوشیده بودند.

بعدها در دانشگاه وسترن اونتاریو نیز پژوهش مشابهی انجام شد که نشان داد نوشیدنِ روزانه ۳ لیوان آب پرتقال(از هر نوعی) به مدت ۴ هفته میزان کلسترول خوب یا مفید خون را به میزان ۲۱ درصد افزایش می‌دهد و تعادل بین کلسترول خوب و بد را تا ۱۶ درصد بهبود می‌بخشد. توصیه می‌کنیم صبح‌ها دو لیوان آب پرتقال میل کنید.

یک پژوهش پاکستانی نشان داده است که مصرف ۶ گرم دارچین معادل حدوداً نصف قاشق غذاخوری در روز، میزان کلسترول بد افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ را ۳۰ درصد و تمام کلسترول را به میزان ۲۶ درصد کاهش می‌دهد

 

هر روز ۶ وعده‌ی غذای سبک بخورید

پژوهشی که روی بزرگسالان انگلیسی انجام شد نشان داده افرادی که روزانه شش وعده یا بیشتر غذا می‌خورند در مقایسه با افرادی که روزانه دو وعده پای میز غذا می‌روند، میزان کلسترول بسیار کمتری دارند؛ اگر چه امکان دارد گروه اول کالری‌ها و لیپیدهای بیشتری دریافت کنند. برای جلوگیری از این مشکل توجه داشته باشید، وعده های غذایی سبک و سرشار از سبزیجات داشته باشید.

 

ساندویچ‌هایتان را با نان کامل یا همان نان سبوس دار تهیه کنید

فقط با کاهش میزان گلوسیدهای ساده مانند نان سفید و جذب گلوسیدهای پیچیده‌ی بیشتر مانند نان کامل(سبوس‌دار) وبرنج قهوه‌ای می‌توانید میزان کلسترول خوبتان را افزایش دهید و میزان تری‌گلیسیرید و اسیدهای چرب دیگری که سلامت قلبتان را به خطر می‌اندازد را کاهش دهید.

 

روغن زیتون را فراموش نکنید

پژوهش‌های انجام شده نشان می‌دهد که داشتن یک رژیم غذایی سرشار از چربی‌های اشباع نشده‌ی مونو که در روغن زیتون وجود دارد میزان کلسترول بد را در افرادی که از دیابت و یا سندروم متابولیک رنج می‌برند کاهش می‌دهد.

درون سالادهایی که تهیه می‌کنید روغن زیتون بریزید و یا اینکه سس سالادتان را با این روغن تهیه کنید. سس سرکه مناسب است. این سس با سرکه و روغن زیتون تهیه می‌شود.

 

قبل از دم کردن قهوه نصف قاشق چای‌خوری دارچین به اضافه کنید

یک پژوهش پاکستانی نشان داده است که مصرف ۶ گرم دارچین معادل حدوداً نصف قاشق غذاخوری در روز، میزان کلسترول بد افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ را ۳۰درصد و تمام کلسترول را به میزان ۲۶ درصد کاهش می‌دهد. اگر اهل قهوه خوردن هستید قبل از دم کردن، نصف قاشق چای‌خوری به آن، دارچین اضافه کنید. البته می‌توانید از این ادویه‌ی خوش عطر در چایتان نیز استفاده کنید.

تمام انواع لوبیا از جمله لوبیای قرمز، سبز، چشم بلبلی و حتی عدس و سایر حبوبات دارای مقدار زیادی فیبر هستند و می‌توانند به کلسترول‌های بد خون چسبیده و آن‌ها را جذب کنند.

 

جو

جو دوستدار سلامت قلب شماست. محققان معتقدند که جو حاوی فیبر حلالی به نام بتاگلوکان است و مصرف منظم آن یعنی یک فنجان و نیم در روز می‌تواند میزان کلسترول بد را به میزان ۱۲ تا ۲۴ درصد کاهش دهد. اگر دنبال دلیلش می‌گردید باید بگوییم که این فیبرها در معده، کلسترول را جذب خود می‌کنند و اجازه نمی‌دهند که وارد جریان خون شود.

 

یک روز در میان گریپ‌فروت بخورید

گریپ‌فروت سرشار از پکتین است. این فیبر حلال میزان کلسترول را کاهش می‌دهد. اما توجه داشته باشید که گریپ‌فروت جذب خیلی از داروها را با مشکل مواجه می‌کند. برای جلوگیری از کاهش اثرات دارویی که مصرف می‌کنید قبل از خوردن گریپ‌فروت با پزشک معالجتان مشورت کنید. سیب نیز منبع خوب پکتین است.

 

عسل را جایگزین قند، شکر و مربا کنید

پژوهشی که در امارات متحده‌ی عربی انجام شد نشان می‌دهد که در افراد سالم، میزان کلسترول و کلسترول ال.دی.ال بعد از مصرف یک نوشیدنیِ حاوی عسل کاهش می‌یابد؛ اتفاقی که بعد از مصرف نوشیدنی‌های حاوی گلوسید نمی‌افتد.

بعد از شانزده روز مصرف نوشیدنی عسل، میزان کلسترول خوب شرکت کننده‌ها افزایش و میزان هموسیستئین آن‌ها کاهش یافته است. هموسیستئین، اسید آمینه‌ای است که خطر بیماری‌های قلبی و سکته‌ی مغزی را بالا می‌برد.

 

انواع لوبیاها

تمام انواع لوبیا از جمله لوبیای قرمز، سبز، چشم بلبلی و حتی عدس و سایر حبوبات دارای مقدار زیادی فیبر هستند و می‌توانند به کلسترول‌های بد خون چسبیده و آن‌ها را جذب کنند. نیم فنجان لوبیا می‌تواند مقدار قابل توجهی از کلسترول خون را کاهش دهد.

 

زنده باد میوه و سبزی‌جات

مصرف زیاد میوه و سبزی‌جات برای همه توصیه می‌شود. اگر دچار کلسترول بالا هم باشید باید مصرف این مواد غذایی را بیشتر کنید.

میوه‌ها و سبزیجات نیز حاوی مقدار زیادی فیبرهای حلال هستند. توصیه می‌کنیم روزانه حداقل ۵ وعده میوه و سبزیجات میل کنید تا از فواید بی‌شمار آن‌ها بهره‌مند شوید.

توصیه می‌کنیم این میوه و سبزیجات را بیشتر مصرف کنید: سیب، مرکبات، انواع توت‌ها، هویج، زردآلو، آلو بخارا، کلم، سیب‌زمینی شیرین، گل کلم،بروکلی و بروکسل.

منبع:ایران صفر




تاریخ: شنبه 17 تير 1391برچسب:,
ارسال توسط کورش شیرازی

آشنایی با ۸ حقیقت شگفت‌انگیز درباره میوه‌ها

 

آشنایی با ۸ حقیقت شگفت‌انگیز درباره میوه‌ها
 

بدن شما برای سالم ماندن نیازمند انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر، قند، و آب است.میوه‌ها، این مواد مغذی را برای بدن شما فراهم می‌کنند و بخش قابل توجهی از رژیم غذایی روزانه‌تان را تشکیل می‌دهند. اما آیا از همه‌ی حقایق مرتبط با میوه‌ها، آگاهی دارید؟

در ادامه به برخی از این حقایق جالب اشاره خواهیم کرد:




ادامه مطلب...
تاریخ: پنج شنبه 15 تير 1391برچسب:کشتی , میوه,تغذیه,شوشتر,
ارسال توسط کورش شیرازی

 

آیا میدانستید: خرگوش و طوطی تنها حیواناتی هستند که می‌توانند بدون برگشتن اشیاء پشت سر خود را ببینند

آیا میدانستید: اگر همه یخهای قطب جنوب آب شود بر سطح آب اقیانوسها هفتاد متر اضافه می شود و در این صورت یک چهارم خشکیهای کره زمین زیر آب میرود

آیا میدانستید: میزان انرژی که خورشید در یک ثانیه تولید میکند ، برای تولید برق مورد نیاز تمام کشورهای جهان به مدت یک میلیون سال کافی است  

 آیا میدانستید هر عنکبوت تار ویژه خود را دارد و هیچگاه تارهای آنها به هم شبیه نیستند

آیا میدانستید: رودی در کامبوج شش ماه سال ازشمال به جنوب و شش ماه دیگر سال از جنوب به شمال جریان دارد

آیا میدانستید: سریع ترین عضله بدن انسان زبان است

آیا میدانستید: بدن انسان پنجاه هزار کیلومتر رشته عصبی دارد

آیا میدانستید: طول رگهای بدن انسان پانصد و شصت هزار کیلومتر است

آیا میدانستید: تنها موجودی که میتواند به پشت بخوابد انسان است

آیا میدانستید: تا قرن پنجم میلادی متوسط عمر مردم اروپا از سی سال فراتر نمی‌رفت

آیا میدانستید: آلباتوس که یک نوع مرغ دریایی ست بلندترین بالها را دارد و فاصله دو نوک بالهای او تا دو متر میرسد و درضمن آنها می توانند در حال پرواز بخوابند .

آیا میدانستید: هر ساله حدود پانصد شهاب‌سنگ نسبتا" بزرگ به زمین برخورد می‌کند

آیا میدانستید: قویترین عضله بدن انسان لبهای  اوست

آیا میدانستید: فیل در یک شبانه روز فقط سه و نیم ساعت میخوابد

آیا میدانستید: جرم زمین شش هزار میلیارد میلیارد تن است

آیا میدانستید: جاذبه خورشید تا هفتاد و پنج میلیارد کلیلو متر اثر دارد و هرگز صفر نمی شود

آیا میدانستید : 8800 نژاد مختلف مورچه در جهان وجود دارد و تعداد تمام مورچه های جهان به یک میلیون میلیارد میرسد

آیا میدانستید : پنگوین نر میتواند ماهی را در معده خود بیش از یک هفته بدون اینکه هضم کند نگاه دارد و هر موقع لازم شد مقداری از آن را بالا بیاورد و به بچه خود بدهد

آیا میدانستید : در بدن انسان سی هزار ژن متفاوت وجود دارد پیشتر ها دانشمندان فکر میکردند که بیش از صد هزار ژن وجود دارد

آیا میدانستید : طبق نظریه دانشمندان تا پنج میلیون سال دیگر قاره اروپا به قاره افریقا می چسبد

آیا میدانستید : بین بی مهرگان گروهی وجود دارد که خونشان آبی رنگ است.

آیا میدانستید : گندم بیش از هر گیاهی در جهان کشت میشود و بیشتر از هفتصد سال است که در جهان کشت می شود

آیا میدانستید : برای تولید یک کیلو زعفران بیش از هشتاد و پنج هزار گل زعفران و بطور متوسط سیصدو هفتاد ساعت کار مورد نیاز است

آیا میدانستید : محققان میگویند افرادی که شبها کمتر از هشت ساعت می خوابند بیشتر از سایر افراد با خطر مرگ ناگهانی مواجه هستند

آیا میدانستید : سرعت آب دهانی که هنگام عطسه از دهان خارج میشود حدود 120 کیلو متر در ساعت است

آیا میدانستید : اثر لب و وزبان هرکس مانند اثر انگشت او منحصر به فرد است

آیا میدانستید : که انسان سالانه بیش از ده ملیون مرتبه پلک میزند

آیا میدانستید: کبوتر تنها پرنده ایست که با مکیدن آب می نوشد پرندگان دیگر برای خوردن آب مجبور اند سر شان را بالا بگیرند

آیا میدانستید : در بدن انسان صد بلیون سلول وجود دارد ؟ صد بلیون برابر است ده به توان چهارده

آیا میدانستید حنجره زرافه تار صوتی ندارد و گنگ است.

آیا میدانستید: که تنها غذائی که فاسد نمی شود عسل است.

آیا میدانستید: حلزون می تواند تا سه سال بخوابد.

آیا میدانستید: روزانه 14000 نفر به بیماری ایدز مبتلا می شوند.

آیا میدانستید: خوکها به لحاظ فیزیک بدنشان قادر به دیدن آسمان نیستند .

آیا میدانستید: مورچه نسبت به بدنش بزرگترین مغز را دارد .

آیا میدانستید: موش های صحرایی چنان تکثیر پیدا میکند که در عرض هجده ماه دو موش صحرایی قادرند یک میلیون فرزند داشته باشند.

آیا میدانستید: جنین انسان بعد از هفده هفته می تواند خواب هم ببیند.

آیا میدانستید: روباه همه چیز را خاکستری رنگ می بیند.

آیا میدانستید: 1300 کره زمین در سیاره مشتری جای میگیرد.

آیا میدانستید: 105 سال پیش گروه های خونی انسان کشف،و قبل از آن صد ها هزار نفر بخاطر تزریق خون از گروههای متفاوت جان خود را از دست دادند.

آیا میدانستید: بدن انسان قادر است در ظرف یک ساعت دو لیتر عرق تولید کند.

آیا میدانستید: با چشم غیر مجهز به دوربین و یا تلسکوب شش هزار ستاره را در آسمان مشاهده کرد.

آیا میدانستید: کشور تایوان از نظر موقیعت جغرافیائی در خطرناکترین نقطعه جهان قرار دارد (منظور از نظر حوادث طبیعی می باشد).

آیا میدانستید: در جهان فقط هفت هزار ببر وجود دارد.

آیا میدانستید: برای فرار از جاذبه زمین به سرعت یازده کلیومتر در ثانیه نیاز است.

آیا میدانستید: ظروف پلاستیکی پنجاه هزار سال در برار تجزیه و فرسودگی مقاوم اند.

آیا میدانستید: قد انسان تا 20 الی 25 سالگی و گاهی هم تا سن 40 سالگی بلند میشود و از 40 سالگی به بعد قد انسان هر دو سال حدود شش میلی متر کوتاه می شود.

آیا میدانستید: 9 کشور پهناور جهان شامل روسیه،کانادا، چین، امریکا، برزیل، هند، آرژانتین، قزاقستان و سودان می باشند.

آیا میدانستید: زخمهای سوسمار هاچرک نمی کند زیرا خون آنها دارای ماده ای است که از چرک کردن زخمها جلوگیری میکند.

آیا میدانستید: در یک بدن سالم هر ثانیه تقریباً سه میلیون گلبول خون میمیرد ولی خوشبختانه در همان ثانیه سه میلیون گلبول سرخ در بدن ساخته می شود.

آیا میدانستید: مغز بیشتر انرژی را در بدن مصرف میکند به همین دلیل هم از سایر نقاط بدن گرمتر است.

آیا میدانستید: انجیر خشک کرده شش برار انجیر تازه مقوی تر است.

آیا میدانستید: با پیشرفت جهان هنوز برای دانشمندان و محققان فرایند ساختن عسل کشف نشده است.

آیا میدانستید: 90%مردم در نیمکره شمالی زمین زندگی میکنند.

آیا میدانستید: پروتئین تخم مرغ بیشتر از شیر و گوشت است.

آیا میدانستید: اشعه ایکس از بلور الماس رد نمی شود و منعکس میگردد،و از این طریق میتوان به شناختن الماس واقعی پی برد.

منبع:جنت

 




تاریخ: جمعه 26 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط کورش شیرازی


5 نکته مهم برای کاهش خستگی چشم هنگام کار با
کامپیوتر
اگر شما هم کارتان دائما با کامپیوتر سروکار دارد، مطمئنا با دردهایی همچون گردن‌درد، سوزش یا خستگی چشم و گاهی هم سردرد آشنایی دارید. در این ایمیل قصد داریم روش‌هایی برای جلوگیری از خستگی و آسیب به چشم هنگام کار کردن با کامپیوتر را آموزش دهیم.
 
وضعیت قرارگیری مانیتور خود را تنظیم کنید
تنظیم صحیح وضعیت قرارگیری مانیتور می‌تواند خستگی چشم را به میزان زیادی کم کند. مانیتور باید به گونه‌ای قرار گیرد که فاصله آن از چشم شما بین 50 تا 75 سانتی‌متر باشد.
ضمنا بالاترین قسمت مانیتور باید هم سطح و در راستای چشم شما باشد. به گونه‌ای که نگاهتان هنگام کار با مانیتور باید رو به پایین باشد نه بالا.
نورپردازی را به درستی تنظیم کنید
منظور از نورپردازی، تنظیم نور مانیتور نیست. منظور تنظیم نور محیطی اتاق است. نورهای فلورسنت در شرکت‌ها به‌وفور مورد استفاده قرار می‌گیرند. بازتاب این نور در مانیتور باعث خستگی چشم شما می‌شود.
نور خانه یا شرکت هیچ گاه نباید از روبرو یا پشت سرتان به صورت مستقیم به نمایشگر بتابد. چراکه به این ترتیب چشم شما خسته می‌شود.
بهتر است به جای نور مهتابی از چراغ‌های رومیزی استفاده کنید و آنها را طوری تنظیم کنید که از کنار به صورت غیر‌مستقیم به مانیتور بتابد.
از قانون 20-20-20 استفاده کنید
هر 20 دقیقه به یک شی که در فاصله حداقل 20 فیتی (6 متری) شما قرار دارد، 20 ثانیه نگاه کنید.
این راه همچون ورزشی برای چشم شما بوده و چشم شما را از آسیب دیدن و خستگی در امان می‌دارد. اگر فراموش می کنید که هر 20 دقیقه این کار را انجام دهید، برنامه استراحت چشم را روی سیستم ویندوزی یا مک خود نصب کنید.
از عینک‌های مخصوص کار با کامیپوتر استفاده کنید
نور مصنوعی حاصل از لامپ‌ها به اضافه نور مانیتور و همچنین نور طبیعی محیط، به چشم شما فشار می‌آورد. پس بهتر است به روشی جلوی این همه نور را بگیرید.
بهترین راه برای جلوگیری از ورود این حجم نور به چشم شما، استفاده از عینک‌های مخصوص کامیپوتر یا Gunnar است. این عینک‌ها مجهز به شیشه‌های کمرنگ زرد هستند و نور آبی ساتع شده از مانیتور را خنثی می‌کنند.
این عینک کمی درشت‌نمایی نیز می‌کند و امکان مطالعه متون را ساده‌تر می‌نماید. قیمت عینک Gunnar معادل 80 دلار است.
تنظیمات را طوری تغییر دهید که چشمتان اذیت نشود
زمانیکه وسایل شما در قسمت‌های مختلف میز کارتان گسترده شده، چشم شما با نگاه کردن به هریک از آنها، دائما در حال تنظیم کردن خودش است. برای جلوگیری از این موضوع بهتر است وسایلی که بیشتر به آنها نگاه می‌کنید را در یک راستا و نزدیک به هم قرار دهید. به طور مثال، کیبورد خود را کاملا به مانیتور نزدیک کنید تا زمانیکه نگاهتان دائما از کیبورد به مانیتور تغییر می‌کند نیاز به تنظیم نداشته باشد و کمتر خسته شود.
منبع مطلب:پرسین گروپ

 




تاریخ: جمعه 19 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط کورش شیرازی

چند درس مهم برای زندگی

 

درس و مدرسه، موضوعات از پیش انتخاب شده و مشخصی هستند که بر پایه رشد عقلانی و روانی هر گروه سنی و با دقت خاصی برگزیده شده اند، اما درس های زندگی در طول زندگی اتفاق می افتند و به دنبال تجربه های تلخ و شیرین حاصل می گردند، بنابراین سلسله مراتب ندارند و با اولویت خاصی آموخته نمی شوند. درس های زندگی حاصل برآیند تجربه های ما و اطرافیان مان است، مسلما پایانی ندارد و در هر سنی قابل یادگیری و تکرار است.

در اینجا چند درس مهم اشاره شده است، شما می توانید درس هایی به آن بیفزایید:

● از کاه کوه نسازید

بسیاری مواقع درگیر مسایلی می شویم که به خودی خود چندان اهمیتی ندارد، ولی به خاطر نگاه قضاوت گر و بدبین ما مساله، پیچیده می شود و سختی هایی را برای زمان حال و آینده ایجاد می کند.

● زندگی می تواند غیرقابل پیش بینی باشد

آیا تاکنون این ضرب المثل را شنیده اید: «آمد به سرم از آنچه می ترسیدم» گاهی اوقات در طول زندگی خود درگیر مسایلی می شویم که هرگز انتظارشان را نداشته ایم و شاید دیگران را به خاطر آن موضوع مورد شماتت و انتقاد قرار داده باشیم. همیشه، همه چیز آن طور که در تصور ماست پیش نمی رود، پس منتظر غیرمنتظره ها باشیم. این نگاه به ما کمک می کند هنگام مواجهه با مسائل خاص دچار شوک و بهت نشویم و نیز شرایط دیگران را بیشتر درک کنیم.

● یکی از نامطلوب ترین کلمات در هر زبانی، کلمه «من» است

داشتن اعتماد به نفس و رضایت از خویشتن بسیار مطلوب است، اما دائما از خود گفتن، از موفقیت های خود صحبت کردن و از خود متشکر بودن، بیشتر مشخصات یک فرد ازخودراضی است تا یک فرد با اعتماد به نفس.

● روابط انسانی از هر چیزی مهم تر است

داشتن روابط سالم انسانی در زندگی هر فرد از مهم ترین امتیازات محسوب می شود. اگر فردی برای رسیدن به موفقیت و امکانات اقتصادی و موقعیتی روابط انسانی خود را فدا کند، در حقیقت این موفقیت یک موفقیت حقیقی نیست. بدون عشق و حمایت خانواده و دوستان زندگی حتی در شرایط مالی ایده آل، سرد و بی روح است. پیش از حرکت در جاده موفقیت اولویت هایمان را مشخص سازیم تا روابط را فدای موقعیت نکنیم.

● هیچ کس نمی تواند موجب شادی شما شود

شاد بودن و آرامش خیال مسوولیت خود شما است نه هیچکس دیگر. هرکدام از ما بایستی بتوانیم با شناخت بهتر خویشتن، نقطه رضایت و تعادل را در خودمان پیدا کنیم. ارتباطات ما کیفیت زندگی ما را ارتقاء می بخشد و آن را غنی تر می سازد اما مستقیما موجب خوشحالی ما نمی شوند بلکه خودمان سبب ساز شادی خود هستیم.

● مراقب کلمات و رفتار خود باشید

طرز تفکر، کلمات مورد استفاده و رفتار ما شخصیت ما را می آفریند. همواره فردی باشیم که به خاطر آنچه هستیم از خودمان رضایت داشته باشیم و خانواده و آشنایانمان در کنار ما احساس افتخار کنند.

● خودتان، دوستانتان و حتی دشمنانتان را ببخشید

همه ما انسانیم، بنابراین گاهی بیراهه می رویم یا اشتباه می کنیم. چنانچه این اشتباه تکرار نشد و احساس پشیمانی به همراه داشت قابل بخشیدن است. درگیر شدن دائم با خطاهای خودمان و دیگران زندگی را بسیار سخت می سازد.

● خنده بر هر دردی دواست

هر روز خود را به شکلی برنامه ریزی کنید که برای شادبودن و پرداختن به طنز جایی وجود داشته باشد.

● نیروی پشتکار را جدی بگیرید

هیچ وقت تسلیم نشوید، همیشه هدف ها و رویاهایتان را زنده نگه دارید. حفظ انگیزه و استمرار در انجام کارها یکی از شروط موفقیت است. پشتکار در نهایت شما را به همه چیز می رساند.

● استفاده طولانی از تلویزیون، کامپیوتر و فضاهای مجازی موجب فرسودگی و آسیب روانی می شود

بخش قابل توجهی از زندگی انسان امروز صرف تماشای تلویزیون و ارتباط با اینترنت می شود. این سبک زندگی اگرچه دستاوردهای مثبتی نیز دارد ولی درصورت استفاده نامناسب مضرات خاص خود را دارد. متاسفانه این روزها، مطالعه کتاب، استفاده از منابع مطالعاتی صحیح و ورزش کردن کمی رنگ باخته است. بیایید دوباره اولویت هایمان را تعریف کنیم.

● شکست را بپذیرید

هریک از ما یک یا چندبار در مسیر هدف هایمان شکست خورده ایم. شکست معلمان بزرگی در زندگی هستند و اشتباهاتمان را به ما نشان می دهند و عملکردمان را تصحیح می کنند. توماس ادیسون نگرش بسیار خوبی نسبت به شکست داشت، او می گفت: من شکست نخورده ام بلکه ده هزار راه متفاوت پیدا کرده ام که موثر واقع نمی شود.

● از اشتباهات دیگران بیاموزید

ضرب المثلی می گوید: «عاقل آن است که از اشتباهات خود بیاموزد و عاقل تر کسی است که از اشتباهات دیگران نیز می آموزد». بنابراین همواره و در هر شرایطی آماده و پذیرای یادگرفتن باشید.

● به دیگران محبت و عشق بورزید

زندگی کوتاه است بنابراین از اینکه به دیگران بگویید دوستشان دارید، هراسی نداشته باشید. در ارایه و دریافت عشق سخاوتمند باشید. دوست بدارید و دوست داشته شوید.

● همواره به گونه ای زندگی کنید که خودتان به وجود خود افتخار کنید

سعی کنید در هر سمتی که هستید بهترینی باشید که می توانید، بهترین همسر، بهترین والد، دوست، رئیس، کارمند، دانشجو و بدین طریق از دنیا، جهان بهتری بسازید.

و در نهایت به خاطر بسپارید که در مدرسه درسی را می آموزید، سپس آزمون می دهید، در حالی که در زندگی ابتدا در آزمون شرکت می کنید و سپس درس را می آموزید، آزمون های زندگی را جدی بگیرید…

● راستی چه کسی مقصر است؟

آیا شما هم از آن دسته افرادی هستید که دائما انگشت اشاره خود را به سمت دیگران نشانه گرفته اید و همه کس و همه چیز را مسبب مشکلات خود می دانید؟ آیا استادتان باعث شده در امتحان نمره کم بگیرید؟ آیا دوستان ناباب باعث مشکلات فعلی شما شده اند؟ آیا والدین تان در تربیت شما ضعیف عمل کرده اند؟ راستی چرا عادت کرده ایم دائما دیگران را سرزنش کنیم و آنها را عامل مشکلات خود بدانیم؟ چرا سهم خودمان را در بروز مشکلات نادیده می گیریم؟ دلایل زیادی وجود دارد که ما دوست داریم از سهم خودمان بکاهیم یا حتی نادیده اش بگیریم. در اینجا به چند دلیل عمده اشاره می کنیم:

۱) یکی از دلایلی که دائما دنبال مقصر می گردیم این است که حقیقتا هنوز بزرگ نشده ایم. معمولا کودکان وقتی مقصر شمرده می شوند به سرعت دیگری را مقصر اصلی خطاب می کنند. گویی در بعضی مواقع طبق همان عادت دیرینه کودکی خود عمل می کنیم و با مقصر شمردن دیگری بار خود را سبک می کنیم.

۲) گاهی این عادت را از اطرافیان خود یاد گرفته ایم و به عبارتی الگوبرداری کرده ایم. مثلا ممکن است والدین، معلمین یا بزرگسالانی که در اطراف ما بوده اند هرگز مسوولیت هیچ مشکلی را برعهده نمی گرفته و دائما دیگران یا ما را مقصر شمرده اند. بدین ترتیب ما نیز تابع همین الگو شده ایم و همین رفتار را تکرار می کنیم.

۳) اگر فرد مسوولیت پذیری نباشیم ممکن است مثل هر کار دیگری بار مشکل خود را نیز بر دوش دیگران بیندازیم و به جای حل مشکل با سرزنش دیگران وقت خود را تلف سازیم.

۴) گاهی اوقات هم برای فرار از بار احساس گناه، به خودمان می قبولانیم که ما مقصر نبوده ایم.

● چرا باید از سرزنش دیگران دست برداریم؟

هیچ فردی صددرصد درست یا غلط فکر و عمل نمی کند، هر فردی براساس ارزش های فردی و باورهای درونی خود روشی خاص برای فکر کردن و عمل کردن دارد. بهتر است به جای اینکه سعی کنیم اشتباهات را پیدا کنیم با هدف حل مساله نگاه عمیقی به موضوع داشته باشیم، در نهایت خودمان مسوول ایم.

سرزنش دیگران به خطار یک مشکل شخصی، خبر از ناپختگی روانی و انکار مشکل می دهد. حتی اگر فکر می کنید کسی مشکلی در زندگی شما ایجاد کرده است، خود شما در نهایت مسوول اید و به جای تمرکز بر اینکه چه می خواهید بیشتر متمرکز بر اشتباهات و مشکلات موجود می شوید.

● چگونه بازی سرزنش را متوقف کنیم

۱) با ذهن باز فکر کنید

به مشکلات تکرار شونده یا مسائلی که به اشکال مختلف در موقعیت های متفاوت و با افراد متفاوت در زندگی تان رخ داده است توجه کنید.

سوال: عامل مشترک در بین این مشکلات چیست؟

نکته: شما همه جای این موارد حضور داشته اید.

۲) به قدم بعدی فکر کنید

شما قادر نیستید گذشته را پاک کنید یا افراد را تغییر دهید. پس به جای گرفتارشدن در دام «چرا چرا چرا» به «چگونه» بیندیشید و به فکر قدم بعدی باشید. شما می توانید خودتان را تغییر دهید و با تغییر چیزهایی در زمان حال، آینده متفاوتی را رقم بزنید. کنترل مواردی را که مربوط به شما می شود در دست بگیرید. شما می توانید بر روی نگرش خود کار کنید و تغییرات چشم گیری بر نحوه تفکر و رفتارتان ایجاد کنید.

۳) بعضی مسائل را رها کنید

به هر مساله کوچکی گره نخورید، برخی موضوعات ارزش جدی گرفتن را ندارند، دیگران را ببخشید، تجربه بیاموزید و حرکت کنید، توقف در ایستگاه چرا؟ چرا؟ عمرتان را تباه می سازد.

منبع : ایران ویج




تاریخ: چهار شنبه 17 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط کورش شیرازی
جملات بزرگان درباره موفقیت
 



از دست دادن امیدی پوچ و محال، خود موفقیت و پیشرفتی بزرگ است.
شکسپیر
به گمان من انسان برای موفقیت در زندگانی باید بتواند در چهار زمینه استاد شود: مناسبات، تدارکات، نگرش و رهبری.
جان ماکسول
میزان بزرگی و موفقیت هر فرد بستگی به این دارد که تا چه حد می تواند همه نیروهای خود را در یک کانال بریزد.
اریسون سووت ماردن
موفقیت کلید شادی نیست، بلکه شادی کلید موفقیت است؛ اگر آنچه انجام می دهی دوست بداری، موفق خواهی بود.
هرمن کین
همه خوشبختی ها و موفقیت هایی که به من روی آورده، از درهایی وارد شده که آنها را به دقت بسته بودم.
لرد بایرون
راه موفقیت، همیشه در حال ساخت است؛ موفقیت پیش رفتن است، نه به نقطه پایان رسیدن.
آنتونی رابینز
موفقیت بر روی ستون های شکست شکل می گیرد.
سری چتری

نمی توانم فرمول موفقیت را برای شما بیان کنم؛ اما اگر فرمول شکست را می خواهید آن است که بکوشید همه را راضی نگه دارید.

اسوپ

موفقیت، کم و بیش در دسترس همه هست، اما دامنه توفیق در زندگانی شخص، بدون توان رهبری محدود است.
جان ماکسول
شکست بیش از موفقیت آموزنده است؛ کسی که هیچ گاه اشتباه نمی کند، هرگز به جایی نمی رسد.
راکفلر
شکست یک عامل نیروبخش است، نه یک بازدارنده؛ هر شکست بذری از موفقیت در دل دارد.
ناپلئون هیل
کارایی اساس بقا است، اما لازمه موفقیت ثمربخش بودن است.
جان ماکسول
موفقیت در این نیست که چه چیزی در پیش رو داریم، موفقیت در این است که چه چیزی در پشت سر به جا می گذاریم.
کریس ماسگرو
هرکس خواهان موفقیت است باید یاد بگیرد که ناکامی جزء حتمی فرایند پیشرفت است.
برادرز
من معتقدم موفقیت زمانی به دست می آید که یک قدم جلوتر برویم؛ یعنی ضمن استقبال از ناملایمات و سختی ها شکست را بخشی از زندگانی خود بدانیم.
جان ماکسول
علت موفقیت آدم های موفق این است که خرد خود را در کوره های ناکمی پیدا کرده اند. خرد حاصل از کامیابی بسیار اندک است.
ویلیام سارویان
موفقیت، مساوی با رسیدن به هدف نیست، بلکه خود سفر است.
جان ماکسول
مهم ترین عنصر فرمول موفقیت عبارت است از شیوه کنارآمدن با مردم.
تدی روزولت
اگر آن قدر ضعیف و ناتوان نبودم که برای زنده ماندن خود ناگزیر به کوشیدن باشم، هرگز نمی توانستم به چنین کارهایی دست بزنم و به موفقیت برسم.
چارلز رابرت داروین
موفقیت تنها نصیب معدودی می شود و این درحالی است که کثیری از مردم در رویای موفقیت به سر می برند.
جان جانسون
رمز موفقیت، پایبندی به هدف در زندگی است.
بنجامین دیزرائیلی
همه چیز به طرز برخورد و نگرش شما بستگی دارد. مسایل می توانند شما را با مشکل یا با موفقیت رو به رو سازند.
جان ماکسول
موفقیت مانند کشتی گرفتن با یک گوریل است. وقتی که خسته شدید، دست از مبارزه نمی کشید، بلکه هنگامی می توانید استراحت کنید که گوریل را از پای درآورده باشید.
روبرت اشتراوس
یادگیری مداوم حداقل شرط لازم برای موفقیت در هر زمینه ای است که در آن فعالیت می کنید؛ هر روز چیز جدیدی بیاموزید.
برایان تریسی
نخستین قانون موفقیت، تمرکز است.
ویلیام ماتیوس
تنها ابزار موفقیت که به یقین به آن نیاز دارید، صرف نظر از این که کارتان چیست این است که بیشتر و بهتر از آنچه از شما انتظار می رود کارآیی داشته باشید و به ارایه خدمات بپردازید.
آگ ماندینو
بسیاری از افراد خوب موفقیت را می بینند. برای من موفقیت با تکرار خطا و درون بینی آن به دست می آید. در حقیقت، موفقیت حاصل یک درصد کار است که خود از ۹۹ درصد خطاب به دست آمده است.
سوشیرو هوندا
زمانی که دانش یک مرد برای موفقیت کافی است، اما تقوای او کافی نیست، هرچه را که او ممکن است به دست آورد دوباره از دست خواهد داد.
کنفسیوس
بزرگ ترین موفقیت عبارت است از اعتماد یا سازش کامل بین اشخاص صمیمی.
رالف والدو امرسون
اگر کسی استعداد طبیعی داشته باشد بازهم باید برای موفقیت تمرین کند و آماده شود.
جان ماکسول
کسی که از تمام کمک های خارجی چشم بپوشد و آن را دور اندازد و شخصا وارد میدان شود و به نیروی خود برپا ایستد، کسی است که نیرومندی و موفقیت را برایش پیش بینی می کنم.
رالف والدو امرسون
اگر حداکثر تلاش خود را کرده اید، حتما به موفقیت هایی هم رسیده اید. قرار نیست همه به نهایت برسند. همه بهترین فروشنده یا بهترین بازیکن بسکتبال نخواهند شد، باوجود این شما هم می توانید یکی از بهترین ها باشید.
مایکل جردن
موفقیت خود را با موفقیت دیگران پیوند دهید تا آنان شما را به جلو برانند و موجب حداکثر پیشرفت شما شوند.
جوزف مک کلندون
موفقیت از آن کسانی نیست که هرگز دچار ناکامی نشده اند، بلکه متعلق به کسانی است که هرگز برای ازسرگرفتن مبارزه، بیم و هراسی ندارند.
هانری کپ
علاقه، اندیشه و مطالعه چیزهایی هستند که شما را به سوی موفقیت سوق می دهند.
وس رابرتز
همیشه به خود اعتماد داشته باشید. اگر یک بار کاری را با موفقیت انجام داده باشید، بازهم می توانید.
آنتونی رابینز
ایمان و باور ما در ابتدای هر مسوولیت دشواری تنها عاملی است که موفقیت نهایی مان را تضمین می کند.
ویلیام جیمز
از موفقیت دیگران همان اندازه خوشحال باش که از موفقیت خودت خشنود می شوی.
کریستین لارسون
اعتماد به نفس ضرورتا تضمین کننده موفقیت نیست، اما عدم اعتماد به نفس به یقین باعث شکست می شود.
آلبرت بندورا
به یاد داشته باش که برای موفقیت، بیش از هر چیز به اراده و تصمیم نیاز داری.
آبراهام لینکلن
موفقیت، نتیجه تشخیص درست است؛ تشخیص درست، نتیجه تجربه است؛ تجربه نیز اغلب نتیجه تشخیص نادرست است.
آنتونی رابینز
موفقیت در آرزوها، نسبت مستقیم با قدرت اراده ما دارد.
دیل کارنگی
آرامش و اطمینان، بهترین موفقیت است.
اوستن
سه جمله برای دستیابی به موفقیت: ۱) بیشتر از دیگران بدان، ۲) بیشتر از دیگران کار کن، ۳) کمتر از دیگران توقع داشته باش.
منتسب به ویلیام شکسپیر
اگر به دنبال موفقیت نروید خودش به دنبال شما نخواهد آمد.
ماروا کلینز
حتی دارکوبنیز موفقیت خود را مدیون تلاش پیوسته و کوبیدن نوکش است تا به هدف نایل شود.
کولمن کاکس
موفقیت به سراغ کسانی می آید که آن قدر در تلاشند که وقت نمی کنند دنبال آن بروند.
هنری تورئو
پیش از آنکه بالارفتن از نردبان موفقیت را آغاز کنید، مطمئن شوید که نردبان را به ساختمان مناسب تکیه داده اید.
استفان کاوی
راز موفقیت در این است که بتوانیم ایده های دیگران را کسب کنیم و به مسایل، هم از دید خود و هم از دید دیگران بنگریم.
هنری فورد
شاهراه موفقیت پر از زن هایی است که شوهران خویش را به پیش می برند.
توماس دوار
اگر داشتن فکر و اندیشه مثبت به تنهایی کارساز بود، باید همه در کودکی اسب های کوچک داشته و اکنون نیز زندگی رویایی داشته باشیم؛ هر موفقیت بزرگ با عمل به دست می آید.
آنتونی رابینز
گاهی افرادی به موفقیت های بزرگ می رسند، تنها به این دلیل ساده که ننمی دانند کاری که به آن دست زده اند، بسیار دشوار، بلکه غیرممکن است.
آنتونی رابینز
یکی از کلیدهای موفقیت این است که پیوندی سازنده بین کارهایی که انجام می دهیم و چیزهایی که دوست داریم به وجود آوریم.
آنتونی رابینز
راز موفقیت آن است که شغل خود را جزء سرگرمی های خویش قرار دهید.
مارک تواین
به جای اینکه سعی کنید مرد موفقیت باشید، سعی کنید مرد ارزش ها باشید.
آلبرت اینشتین
یک روش عالی برای موفقیت در کار این است: افکارتان را روی کاغذ بیاورید.
برایان تریسی
من از اشتباه بیش از موفقیت درس آموختم.
سرهنری دیوی
به دست آوردن آنچه که ما آرزویش را داریم موفقیت است، اما چیزی را که برای به دست آوردن آن تلاش نمی کنیم خوشبختی است.
لوسیا
اگر در اولین قدم، موفقیت نصیب ما می شد، سعی و عمل دیگر مفهومی نداشت.
موریس مترلینگ
اول مشورت، دوم تصمیم و سوم انتخاب سه رکن موفقیت هستند.
لوپ دووکا
احسان منفی، ترمز موفقیت ماست؛ ترمزهای خود را رها کنید.
برایان تریسی
هر موفقیت بزرگی نتیجه هزاران تلاش کوچک و عادی است که مورد توجه و ستایش دیگران قرار نمی گیرد.
برایان تریسی
هرچه صبر بیشتر باشد، دقت بیشتر است و هرچه دقت بیشتر باشد، موفقیت بیشتر است.
کریستوفر مارلو
بیشتر افراد برای مرگ ناگهانی آماده ترند تا موفقیت ناگهانی.
گیل فلان
مرد عاقل همواره ۹ نکته را درنظر دارد: روشن دیدن، خوب گوش دادن، مهربان سخن گفتن، آداب داشتنف راستگو بودن، انجام وظیفه کردن، پرسیدن هنگام تردید، خود را از خشم دور نگاه داشتن و در عین موفقیت، عادل و منصف بودن.
کنفوسیوس
هرجا موفقیت بزرگی ببینید، انبوهی از ناکامی ها را در مسیر آن مشاهده می کنید.
آنتونی رابینز
هیچ موفقیت حقیقی به دست نمی آید، مگر اینکه با ارزش های اساسی ما مطابقت داشته باشد.
آنتونی رابینز
موفقیت، سکه ای است که روی دیگر آن ناکامی است.
آنتونی رابینز
الهام بخش زندگی من، شرح حال کسانی بوده است که امکانات و استعدادهای خود را به کار می گیرند تا به موفقیت ها و نتایجی تازه، چه برای خود و چه برای دیگران دست یابند.
آنتونی رابینز
راز موفقیت این است: هدف را بی وقفه دنبال کنید.
آنا پاولوفا
موفقیت برای اشخاص کم ظرفیت مقدمه گستاخی است.
مثل ایتالیایی

منبع : کلیپ دونی

 




تاریخ: چهار شنبه 17 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط کورش شیرازی

فواید سرکه سیب - اعجاب انگیز | Clip2Ni

حتما باید شنیده باشید که میگن خوردن یک سیب در روز شما رو از مراجعه به دکتر بی نیاز می کنه! حالا سرکه اش هم سرشار از خاصیت هست و معجزات زیادی داره! سرکه سیب حاوی مواد معدنی زیادی هست و علاوه بر خواصی که کلا سرکه بر روی دستگاه های تصفیه کننده خون داره٬ سرکه ی سیب خواص بیشتری هم داره و نه تنها یک اسید استیک سالم و ملایم هست و بر روی کبد و کیسه صفرا اثر فعال کننده داره، بلکه به مقدار قابل توجهی دارای پتاسیم٬ فسفر٬ کلرور منیزیم٬ کلرورسدیم٬ گوگرد٬ ویتامین های گروه B و ویتامین D هست که این مواد موجود در سرکه سیب باعث طراوت و نشاط سلول های بدن می شود و می تونه دستگاه گوارش را فعال کنه و اثر فوق العاده خوبی هم بر روی هضم مواد چربی گوشتی و پروتئین دارد. در اینجا اشاره ای داریم به فواید کاربردی، تغذیه ای و بهداشتی سرکه سیب که امیدواریم شما دوستان عزیزم به این محلول مفید بیشتر از قبل توجه داشته باشید :




تاریخ: پنج شنبه 11 خرداد 1391برچسب:,
ارسال توسط کورش شیرازی
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 21
بازدید دیروز : 14
بازدید هفته : 70
بازدید ماه : 872
بازدید کل : 106463
تعداد مطالب : 547
تعداد نظرات : 77
تعداد آنلاین : 1


<-PollName->

<-PollItems->


Up Page