کشتی شوشتر
wrestlingshoushtar

با حکم محمدرضا طالقانی

دکترغفوری فرد عضو هیئت رئیسه فدراسیون شد

با حکم سرپرست فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش باستانی و زورخانه ای کشور، دکتر حسن غفوری فرد به عنوان عضو هیئت رئیسه فدراسیون منصوب شد .

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش باستانی و زورخانه ای کشور، طی حکمی از سوی محمدرضا طالقانی (سرپرست فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش باستانی و زورخانه ای کشور)، دکتر حسن غفوری فرد به عضویت هیئت رئیسه این فدراسیون منصوب شد.

حسن غفوری فرد (زاده ۱۳۲۲) دارای مدرک دکترای فیزیک ذرات هسته ای از دانشگاه کانزاس ایالات متحده آمریکا در سال ۱۳۵۶ می باشد.

او در طول اقامت خود در آن کشور مدتی نیز دبیر تشکیلات انجمن اسلامی دانشجویان در آن کشور بود و پس از انقلاب اسلامی در سال  ۱۳۵۷ مدتی رئیس مدرسه عالی ساختمان، وابسته به دانشگاه امیرکبیربود.

وی درسوابق خود استانداری خراسان، نمایندگی مردم استان خراسان و تهران در مجلس شورای اسلامی، وزیر نیرو، رییس سازمان تربیت بدنی، رییس دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین وعضو هیات علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیر کبیر (پلی تکنیک سابق ) را دارا می باشد.




ارسال توسط کورش شیرازی

انتصاب در فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش باستانی و زورخانه ای کشور

دکتر البرز چلبی ' رئیس کمیته انظباطی و مشاور حقوقی فدراسیون ' شد

سرپرست فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش باستانی و  زورخانه ای کشور،  دکتر البرز چلبی را به عنوان' رئیس کمیته انظباطی و مشاور حقوقی فدراسیون ' منصوب کرد .

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش باستانی و  زورخانه ای کشور، محمد رضا طالقانی در حکم خود خطاب به دکتر البرز چلبی آورده است : با عنایت یه تعهد، تجربه و سوابق ارزنده حضرتعالی، به موجب این حکم از تاریخ 25/10/1391 به عنوان رئیس کمیته انظباطی و مشاور حقوقی فدراسیون کشتی پهلوانیو ورزش باستانی و زورخانه ای جمهوری اسلامی ایران منصوب می گردید .

در سوابق کاری دکتر البرز چلبی 'مشاور حقوقی کمیته ملی المپیک و پارالمپیک، رئیس کمیته انظباطی و قضایی فدراسیون کشتی و عضو فدراسیون بین المللی کشتی، مسئول نهاد حقوقی و قضایی سومین مجمع عمومی izsf و مدرس حقوق ورزشی و جنبه های قانونی رشته کشتی در دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی دانشگاه تهران' دیده می شود .

عکس / مهدی شاکری




تاریخ: دو شنبه 2 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط کورش شیرازی

 

علیرضا سلیمانی پهلوان باشی کشور شد/

قهرمان سابق کشتی آزاد جهان: ما هیچکدام پهلوان نیستیم

 

علیرضا سلیمانی در مراسمی با حضور اعضای هیات اجرایی فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای به عنوان پهلوان باشی کشور معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، به این ترتیب از این پس صدور حکم زنگ و ضرب تمامی ورزشکاران، کهنه سواران و عیاران کشور منوط به بررسی و دستور سلیمانی و کمیته احیای حقوق کشتی پهلوانی که زیر نظر او فعالیت می کند، خواهد بود.

قهرمان سابق سنگین وزن کشتی آزاد جهان پس از دریافت حکم پهلوان باشی کشور داشت: پهلوانی فروختنی نیست و باید بدانیم که ما هیچکدام پهلوان نیستیم زیرا پهلوان واقعی امیرالمومنین (ع) است و امیدوارم بتوانیم بخش کوچکی از فضایل و روحیات او را در وجود خود متبلور کنیم.

سلیمانی افزود: پهلوان باید علاوه بر مردمداری، دیانت هم داشته باشد. کسی که پا در عرصه پهلوانی می گذارد نوکر و خادم اهل بیت است زیرا ورزش زورخانه ای با نام امام علی (ع) و اولاد او شروع می شود و با نام امام زمان (عج) به پایان می رسد.

پیش از انتخاب علیرضا سلیمانی به عنوان پهلوان باشی کشور باستانی کاران به اجرای گوشه هایی از ورزش زورخانه ای پرداختند.

در این مراسم جمع زیادی از پیشکسوتان ورزش باستانی و زورخانه ای ایران و اعضای هیات اجرایی فدراسیون بین المللی ورزش زورخانه ای حضور داشتند.

سلیمانی در کارنامه خود شش دوره انتخاب به عنوان پهلوان کشور را دارد.


 




ارسال توسط کورش شیرازی

وزیر ورزش طالقانی را به عنوان سرپرست فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای منصوب كرد.

 

اين بار خبر سرپرستي وي به واقعيت گراييد

 

طالقاني بايد تا شش ماه آينده نسبت به برگزاري مجمع انتخابات رييس فدراسيون اقدام كند
وزیر ورزش و جوانان طی حکمی محمد رضا طالقانی رييس اسبق فدراسيون كشتي را به عنوان سرپرست فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای منصوب کرد.

به گزارش سايت اخبار كشتي ايران

با اين حساب حكمي كه سال گذشته بر اثر كش و قوس هاي فراوان به طور رسمي ابلاغ نشد و در نهايت مسكوت ماند ، امروز رسميت پيدا كرد و بايد ديد محمدرضا طالقاني كه سابقه قابل توجهي نيز در ورزش پهلواني دارد، پس از نزديك به 8 سال دوري از مديريت در ورزش، در ايجاد تحرك و تحول در اين رشته باستاني چه اقداماتي انجام خواهد داد.

 

در حکم محمد عباسی كه از طريق سايت وزارت ورزش و جوانان منتشر شده آمده است:

 

نظر به تعهد ، تجربه و به استناد اختیارات ذیل ماده 10 اساسنامه فدراسیون های ورزشی جنابعالی به موجب این ابلاغ به عنوان سرپرست فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای جمهوری اسلامی ایران منصوب می شوید .

 


لازم است با هماهنگی معاون ورزش قهرمانی و حرفه ای، ضمن انجام امور محوله، حداکثر ظرف شش ماه نسبت به فراهم نمودن مقدمات و برگزاری انتخابات رییس فدراسیون اقدام فرمایید .
توفیق روز افزون شما را از خداوند متعال خواستارم .




تاریخ: دو شنبه 20 آذر 1391برچسب:کشتی,کشتی پهلوانی,طالقانی,,
ارسال توسط کورش شیرازی

در جلسه 717 شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد

17 شوال در متن تقویم رسمی کشور

17 شوال (روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای) با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی از سال جدید در متن تقویم رسمی کشور قرار خواهدگرفت .

به گزارش روابط عمومی فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای کشور، با پیگیری های فدراسیون در مورد تغییر و جابه جایی روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای از ضمیمه به متن تقویم رسمی کشور با تصویب شورای فرهنگ عمومی کشور همراه بود .

در تاریخ 8/5/1391 با ارسال نامه ای از سوی دبیر شورای فرهنگ عمومی به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی این پیشنهاد در جلسه 717 شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و منعکس شد .

گفتنی است قبل از این در سال 1389 روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور در ضمیمه تقویم رسمی کشور قرار گرفته بود .




ارسال توسط کورش شیرازی

زورخانه هرمزان شوشتر در مراحل نهایی ساخت است

عضو هیئت امنای زورخانه هرمزان شوشتر:

زورخانه هرمزان شوشتر در مراحل نهایی ساخت است

عضو هیئت امنای زورخانه هرمزان شوشتر گفت: این زورخانه در شرایط کنونی در مراحل نهایی ساخت است و مردم باید در امر ساخت این زورخانه همکاری کنند.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای کشور به نقل از خبرگزاری فارس محمدجواد موذن در مراسم تجلیل از ورزشکاران، پیشکسوتان و خانواده‌های باستانی‌کاران در زورخانه هرمزان با اشاره به کمک‌های دولت برای ساخت این زورخانه، اظهار داشت: دولت‌های نهم و دهم برای ساخت این زورخانه بیش از یک میلیارد ریال کمک نقدی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این زورخانه برای احیای ورزش باستانی در شوشتر ساخته شده است تاکید کرد: تلاش کرده‌ایم تا در طراحی این زورخانه همه مسائل مورد نیاز را برای آینده ورزش باستانی نیز در نظر بگیریم و به این دلیل در آینده از نظر فضا هیچ کمبودی نخواهیم داشت.

موذن با اشاره به اینکه در ساختمان جدید زورخانه، سالن 120 متری چندمنظوره‌ای در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: با ساخت این سالن مشکل فضا برای تمرین کشتی پهلوانی نیز از بین می‌رود و فضای کافی برای این ورزش تأمین خواهد شد.

وی از تلاش‌های فرماندهی سپاه پاسداران شوشتر در همکاری برای ساخت این زورخانه تجلیل کرد و گفت: همکاری‌های سپاه ناحیه شوشتر همیشه باعث رفع مشکلات در این عرصه شده است و در شرایط کنونی نیز سپاه کار ساخت دو سالن در این زورخانه را بر عهده گرفته که با سرعت در حال انجام است.




تاریخ: شنبه 8 مهر 1391برچسب:,
ارسال توسط کورش شیرازی

حمایت ماهان و ماکادام از ورزش پهلوانی و زورخانه ای

 

حمایت ماهان و ماکادام از ورزش پهلوانی و زورخانه ای

مدیران عامل فولاد ماهان سپاهان و آسفالت ماکادام شرق حمایت خود از ورزش پهلوانی و زورخانه ای را اعلام نمودند .

به گزارش روابط عمومی فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای کشور، همزمان با فرا رسیدن دومین نکوداشت روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای طی نشست علیرضا صفارزاده (رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای کشور) با محمد رضا ساکت (مدیر عامل باشگاه فولاد ماهان سپاهان) و صدراله عبدالمالکی (مدیر عامل آسفالت ماکادام شرق)، این دو مدیرعامل حمایت خود از ورزش پهلوانی و زورخانه ای را اعلام نمودند .

محمدرضا ساکت در این نشست با اشاره به اهمیت و جایگاه ورزش پهلوانی و زورخانه ای و تلاش برای تقویت یاد خدا و امیرالمومنین(ع) توسط ورزشکاران در گود زورخانه ها گفت: باشگاه فولادماهان سپاهان این افتخار را دارد که در مهم ترین، اساسی ترین،فرهنگی ترین،دینی ترین و پرافتخارترین رشته ورزشی کشور با نام ورزش زورخانه ای و هنرهای فردی تیم داری کند.

صدراله عبدالمالکی نیز با اعلام اینکه ورزش پهلوانی و زورخانه ای با برخورداری از فرهنگ قوی، وسیع و پویا قابل تعمیم به همه بخش ها و لایه های مختلف زندگی مردم درجامعه است گفت: ورزش پهلوانی و زورخانه ای تنها به یک ورزش خلاصه نمی شود و می تواند سرنوشت زندگی خیلی از افراد را با فعالیت و تلاش های خود تغییر دهد و ما بر این اساس با تیم داری خود در این رشته ارزشی حمایت خود را از توسعه مرام پهلوانی اعلام می نمائیم .





تاریخ: سه شنبه 21 شهريور 1391برچسب:حامی مالی,حامی مالی کشتی پهلوانی,کشتی ملی,
ارسال توسط کورش شیرازی


 

 

 

برای دیدن همه تصاویر لطفا به ادامه مطلب بروید.

 



ادامه مطلب...
تاریخ: سه شنبه 21 شهريور 1391برچسب:,
ارسال توسط کورش شیرازی

 

خراسان رضوی قهرمان کشتی پهلوانی جوانان و نوجوانان کشور

 

خراسان رضوی قهرمان کشتی پهلوانی جوانان و نوجوانان کشور

خراسان رضوی میزبان مسابقات کشتی پهلوانی جوانان و نوجوانان کشور پس از دو روز رقابت های طاقت فرسا و غلبه بر رقیبان خود قهرمان این دوره از مسابقات شد ...

 


 

لطفا به ادامه مطلب بروید



ادامه مطلب...
ارسال توسط کورش شیرازی

14 شهریور روز بزرگداشت پهلوانی و فرهنگ زور خانه


به دلیل حجم ایمیل ها با یک روز تاخیر ارسال شد.(پوزش)

 

اینجا، جایگاه، ناپاکان، چاپلوسان، خودنمایان، فخر فروشان، نابخردان و ناجوانمردان نیست!
آیین باستانی، آیین جوانمردی، میهن دوستی، فداکاری، نوع دوستی، راستی و امانت داری، چشم پاکی، خوش خلقی، خرد و فروتنی است

 

 

 

 

 

 

 



ادامه مطلب...
تاریخ: چهار شنبه 15 شهريور 1391برچسب:کشتی,کشتی پهلوانی,روزکشتی پهلوانی,
ارسال توسط کورش شیرازی
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 7
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 136
بازدید ماه : 467
بازدید کل : 106945
تعداد مطالب : 547
تعداد نظرات : 77
تعداد آنلاین : 1


<-PollName->

<-PollItems->


Up Page