کشتی شوشتر
wrestlingshoushtar

نشان پوریای ولی در سال آینده اهدا می شود

رییس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای از اهدای نشان پوریای ولی در سال آینده خبر داد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای، فرهاد طلوع کیان گفت : پهلوان و عارف بزرگ قرن هفتم هجری مشهور به پوریای ولی مظهر جوانمردی در ورزش است.

پهلوان محمود (پوریای ولی)، پیروزی در مسابقه ورزشی را با تاسی از فرهنگ پهلوانی از دست می دهد .

رییس فدراسیون افزود : نشان پوریای ولی به فرد یا کسی اهدا می شود که پیروزی را برای اقدامی جوانمردانه از دست بدهد.

طلوع کیان اظهار داشت : فراخوان طراحی نشان مذکور به صورت مسابقه در ابتدای سال جدید ارائه خواهد شد.

 




ارسال توسط کورش شیرازی

عليرضا رضايي ' مسئول انجمن كشتي پهلواني' شد

فرهاد طلوع كيان (رئيس فدراسيون پهلوانی و زورخانه ای) طي حكمي عليرضا رضايي را به عنوان مسئول انجمن كشتي پهلواني منصوب كرد.

به گزارش روابط عمومي فدراسيون پهلواني و زورخانه اي، در حکم طلوع کیان خطاب به رضایی آمده است : با عنایت به تعهد، تجربه و سوابق ارزنده جنابعالی، به موجب این حکـم ¬از تاریخ 19/11/1392 به ¬عنوان مسئول انجمن کشتی پهلوانی منصوب می شوید.

با توجه به در اختیار داشتن مسئولیت سخنگویی و مدیریت تیم های ملی فدراسیون کشتی و ضرورت ارتباط مناسب و نظام مند دو فدراسیون ، امید است با ایجاد هماهنگی های لازم نسبت به توسعه کشتی پهلوانی اقدام نمایید.

گفتنی است علیرضا رضایی دارای عناوین قهرمانی اسبق کشتی جهان و قهرمانی اسبق کشتی پهلوانی جوانان نیز  می باشد .




ارسال توسط کورش شیرازی

مسئولین انجمن کشتی پهلوانی مشخص شدند

 

فرهاد طلوع کیان (رئیس فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای) طی احکامی جداگانه مسئولین انجمن کشتی پهلوانی را منصوب کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون پهلوانی و زورخانه ای، جلیل سیف اله پور به عنوان رییس کمیته داوران انجمن کشتی پهلوانی، محمدرضا توپچی به عنوان رییس کمیته مربیان انجمن کشتی پهلوانی، ابوالقاسم رایگان به عنوان رییس کمیته فنی انجمن کشتی پهلوانی  و علیرضا زندی به عنوان دبیر انجمن کشتی پهلوانی از فرهاد طلوع کیان حکم گرفتند.




ارسال توسط کورش شیرازی

پهلوان حجازی در بستر بیماری + عکس

پهلوان پایتخت و قهرمان سنگین وزن کشور در رشته کشتی آزاد و فرنگی در سالهای (1329 – 1330 - 1331) در بستر بیماری است .

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش باستانی کشور، پهلوان حسن حجازی معروف به پهلوان کوره پز از قهرمانان نامی کشور می باشد که  صفات بارز پهلوانی چون ادب، تواضع، انسان دوستی و ... آن ، زبان زد خاص و عام می باشد .

وی از کشتی گیرانی است که فینال کشتی های پهلوانی را با پهلوان احمد وفادرا برگزار نموده است .

پهلوان کوره پز چندی پیش در اثر حمله مغزی به بیمارستان منتقل و در بخش آی سی یو بستری شده است.

از جامعه ورزش کشور خواستاریم برای بهبود حال این یادگار سالهای دور پهلوانی کشور،  در این ایام ماه مبارک رمضان ایشان را از دعای خیر خویش محروم نسازند .





ارسال توسط کورش شیرازی

 

محمدرضا طالقانی قهر کرد!

در اعتراض به فشار برای انتصاب رئیس هیات تهران

محمدرضا طالقانی در اعتراض به فشار مسئولان برای ابقای رئیس هیات باستانی و زورخانه‌ای استان تهران، فدراسیون را به حالت قهر ترک کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه ای کشور به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدرضا طالقانی، سرپرست فدراسیون باستانی و زورخانه ای صبح امروز (یکشنبه) فدراسیون را با حالت قهرترک کرده است. گویا محمد حسین نژاد فلاح رئیس ورزش و جوانان استان تهران به طالقانی فشار آورده که علی اسدی دولابی را که هم اکنون رییس هیات استان تهران است را در سمتش ابقا کند. این در حالی است که طالقانی امیر دریا دار حاج مهدی نادری را به عنوان رییس جدید هیات باستانی و زورخانه‌ای تهران معرفی کرده است.

مدیر کل تربیت بدنی استان تهران در شرایطی طالقانی را برای ابقای رییس هیات فعلی تحت فشار گذاشته است که دلیل کارش را خواسته یکی از معاونان غیر ورزشی وزارت ورزش و جوانان اعلام می‌کند که طالقانی با ترک فدراسیون مخالفت خود با این اتفاقات را نشان داد.

 چندی پیش نیز نژاد فلاح از محمد شروین اسبقیان خواسته بود تا سلمان خدادادی را به عنوان رییس هیات قایقرانی تهران منصوب کند که او نیز در واکنش به این پیشنهاد، مهدوی نیا را از کار بر کنار و حکم ریاست استان را برای گزینه مورد نظر نژاد فلاح صادر کرد!

 




تاریخ: پنج شنبه 10 اسفند 1391برچسب:طالقانی,محمدرضا,کشتی,کشتی پهلوانی,کشتی شوشتر,
ارسال توسط کورش شیرازی

 

حاج محمد رضا طالقانی عزادار شده اند

حاج محمد رضا طالقانی سرپرست محترم فدراسیون ورزشهای پهلوانی و زورخانه ای در غم از دست دادن مادر گرامیشان عزادار شده اند.

ضمن عرض تسلیت به حاج محمد رضا طالقانی رئیس سابق فدراسیون کشتی و از پیشکسوتان و قهرمانان ارزشمند و خوشنام کشتی ایران و خانواده محترم ایشان از درگاه خداوند متعال برای آن مرحومه، آرزوی غفران دارد.

ضمنا مراسم ختم آن مرحومه عصر روز سه شنبه 10 بهمن ماه در مسجد نور واقع در میدان فاطمی برگزار می شود.

 




تاریخ: پنج شنبه 5 بهمن 1391برچسب:,
ارسال توسط کورش شیرازی

انتصاب در فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش باستانی و زورخانه ای

تورج لارودی' رئیس سازمان لیگ کشتی پهلوانی و ورزش باستانی و زورخانه ای' شد

با حکم محمدرضا طالقانی(سرپرست فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش باستانی و زورخانه ای کشور)، تورج لارودی به عنوان 'رئیس سازمان لیگ کشتی پهلوانی و ورزش باستانی و زورخانه ای فدراسیون ' منصوب شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش باستانی و زورخانه ای کشور، در حکم تورج لارودی آمده است : با عنایت یه تعهد، تجربه و سوابق ارزنده حضرتعالی، به موجب این حکم از تاریخ 30/10/1391 به عنوان رئیس سازمان  لیگ کشتی پهلوانی و ورزش باستانی و زورخانه ای فدراسیون در رده های مختلف سنی اعم از پهلوانک ها (11 تا 14 سال)، نوجوانان (15 تا 16 سال) و جوانان (17 تا 19 سال) منصوب می گردید .

گفتنی است تسریع در راه اندازی لیگ های مختلف جهت پشتوانه سازی تیم های ملی کشتی پهلوانی و ورزش باستانی و زورخانه ای از نکاتی است که در حکم تورج لارودی توسط محمدرضا طالقانی تاکید گردیده است .




تاریخ: پنج شنبه 5 بهمن 1391برچسب:لیگ,لیگ کشتی,لیگ کشتی پهلوانی,کشتی شوشتر,,
ارسال توسط کورش شیرازی

تلفیق کشتی پهلوانی و کشتی با چوخه

در راستای همگانی کردن فرهنگ غنی و پربار پهلوانی و جوانمردی در میان اقشار جامعه دو رشته  کشتی پهلوانی و کشتی با چوخه با هم تلفیق خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش باستانی و زورخانه ای کشور، طی نشست محمدرضا طالقانی (سرپرست فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش باستانی و زورخانه ای ) و دکتر محمدهادی موذن (رئیس فدراسیون بین المللی کشتی با چوخه) ایشان با توجه به مشترکات مابین کشتی پهلوانی و کشتی با چوخه تصمیم بر تلفیق این دو رشته گرفتند .

گفتنی است آشنا نمودن خانواده های ایرانی با جذابیتهای موجود در این رشته های ورزشی که ریشه در آداب و سنن این مرز و بوم خصوصاً دین و مذهب دارد از نکاتی است که طرفین به آن اهتمام ورزیدند . 

خاطر نشان می گردد در همین خصوص با پیشنهاد محمدرضا طالقانی کشتی گیران با چوخه در گلریزان زورخانه زندان قصر و مسابقات بین المللی کشتی پهلوانی پایتخت های جهان که در آینده ای نزدیک برگزار خواهد شد حضور خواهند داشت .




ارسال توسط کورش شیرازی

با حکم محدرضا طالقانی

امیر مهدی شیر گیر'مشاور عالی فدراسیون' شد

با حکم سرپرست فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش باستانی و زورخانه ای کشور، امیر مهدی شیرگیر به عنوان ' مشاور عالی فدراسیون' منصوب شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش باستانی و زورخانه ای کشور، طی حکمی از سوی محمدرضا طالقانی(سرپرست فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش باستانی و زورخانه ای کشور)، امیرمهدی شیرگیر به عنوان مشاور عالی فدراسیون منصوب شد .

امیر مهدی شیرگیر که پیشکسوت و صاحب سخن در ورزش زورخانه ای می باشد پیش از این (از آبان 1363) به عنوان دومین رئیس فدراسیون فعالیت داشته است .

تنظیم و تدوین آئین نامه ها و مقررات کشتی پهلوانی و ورزش باستانی و زورخانه ای مربوط به سالهای مدیریت شیرگیر در فدراسیون می باشد.





ارسال توسط کورش شیرازی

18 لغایت 20 بهمن ماه جاری

مسابقات کشتی پهلوانی برگزار می شود

 

 

بر اساس تقویم مسابقات مسابقات فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش باستانی و زورخانه ای، مسابقات قهرمانی کشور در رشته کشتی پهلوانی 90- کیلو گرم برگزار می شود .

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش باستانی و زورخانه ای کشور، این مسابقات از 18 لغایت 20 بهمن ماه جاری در اصفهان (پایتخت فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه ای) برگزار خواهد شد.

گفتنی است متولدین قبل از اسفند سال 1370 در رشته کشتی پهلوانی 90- کیلوگرم در 4 وزن (60، 70، 80 و 90 کیلوگرم) در این رقابت ها با جدال یکدیگر خواهند پرداخت .

خاطر نشان می گردد مسابقه انتخابی پهلوانی استان خوزستان جهت شرکت در این مسابقات برگزار خواهد شد که متعاقبا اعلام می گردد.

 

 




تاریخ: دو شنبه 2 بهمن 1391برچسب:کشتی,کشتی پهلوانی,طالقانی,کشتی شوشتر,,
ارسال توسط کورش شیرازی
آخرین مطالب
آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 131
بازدید ماه : 462
بازدید کل : 106940
تعداد مطالب : 547
تعداد نظرات : 77
تعداد آنلاین : 1


<-PollName->

<-PollItems->


Up Page